Nieuwe schermen, op DVI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Hallo flatscreen kenners.
Mijn huidige monitor iiyama Vision Master Pro 452 is na vele vele jaren trouwe dienst bijna aan zijn eindje.
Ik ga nu op zoek naar 2 flatscreens 19" of 22" (buro is niet zo groot) en een kaart geschikt voor 2 schermen.

Noederbord: Asus P5K-VM
Bij mijn weten alleen nog een E-PCI slot vrij.
Later deze dag wil ik de kast wel even openschroeven om er zeker van te zijn.

Info elders op het internet leerde mij, dat een DVI aansluiting 'hot' is. Het wordt me aangeraden.

Ik kijk niet veel films, en ben geen gamer. Ik zoek wel kwaliteit, en 2 exact dezelfde schermen naast elkaar.
1 scherm zal af en toe aangesloten worder op een laptop of andere pc.

Maareh, waarom is DVI beter dan VGA?
Kan DVI afgekoppeld worden en met een verloopje naar een oude VGA aansluiting?
Welke schermen en bijhorende kaarten raden jullie me aan? 19" of 22"
Budget is tussen de € 600,- en € 800,- maar goedkoper mag natuurlijk ook :p (ben een hollander.....)
 
Laatst bewerkt:
kan wat kosten, HPw2228h ongeveer 200 per stuk maar dan heb je ook wat, 22 ince

ik heb hem ook en denk iederekeer als ik game wat ben ik toch blij me deze:eek:

echt super ding, kan bijna alles zou bijna zeggen full hd zo goed.....

oke ik schep op of niet:shocked:
 
VGA is analoog
DVI is digitaal.

Bij VGA dient je de monitor zelf in te stellen en bij DVI gaat dit automatische.

Als je zoekt in Google is er wel wat info te vinden
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=verschil dvi en vga

Maar echt veel verschil merk je denk ik niet. Is mij zelf nooit opgevallen op een 22inch.
Aangezien DVI op dit moment de standaard is zou ik zeker kiezen voor DVI zodat je niet een standaard gebruikt van een aantal jaar terug. De meeste TFT monitoren zullen nu ook steeds meer standaard met DVI geleverd worden maar let er wel op bij aanschaf.

Je kunt met een verloopje altijd van DVI naar VGA en omgekeerd dus dat is geen probleem.

19"of 22" is een persoonlijk keus. Als je weinig ruimte hebt bepaald dit eigenlijk je maat. Als je het kwijt kan is 22'' altijd prettiger kijken maar zoveel verschil is het niet.

22" is tegenwoordig de standaard en dan ben je daar ook weer een tijdje mee klaar.
Bepaald ook of je breedbeeld wilt. Werkt erg prettig en is zeker een aanrader.

Maar het beste is dat je eens in een winkel gaat kijken wat jouw voorkeur is en dan weet je snel of je moet kiezen voor 19 of 22 inch en breedbeeld of niet.

Welke monitor maakt niet heel veel uit. Slechte worden er niet echt meer gemaakt. Probleem met deze vraag is namelijk dat ieder persoon weer aan andere scherm top vindt en je nog niets veel verder bent.
Zoek er een aantal uit die je aanspreken en check op Google of kieskeurig.nl wat de recensies zijn. Dan krijg je een algemeen beeld van een scherm.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt inderdaad een leuke kaart voor mijn pc. (klik)
Niet zo heel veel geheugen (256 Mb).
Ik ben daar niet zo in thuis, of dat meer kan en nodig is.
Of heb je dat pas nodig als je gaat gamen?
 
maar er zit op dat bord al een vga onboard?
veel geheugen ja voor het gamen.....
 
Tuurlijk zit ern 1 VGA.
Maar ik wil met 2 schermen gaan werken. Beetje meer beeld voor m'n geld ;)
2 dezelfde schermen bestuurd door 1 kaart werkt het beste lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan