nieuwe schijf is dvd station ????

• Onderwerp starter Onderwerp starter hpat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hpat

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Hallo :) ,

Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft (80Gb) van Maxtor....en als slave in de puter gezet.
Zo wordt hij in het bios ook aangegeven.

Als ik echter de schijf wil gaan formatteren met partition magic kan ik hem niet terugvinden.
Computer weer opstarten met XP pro.....ook hier wordt geen nieuwe schijf aangegeven , maar wel plotseling een nieuw dvd station ??? (wat helemaal niet klopt)

Ga ik naar schijfbeheer in het configuratiescherm wordt de nieuwe harde schijf echter wel aangegeven als zijnde schijf 1 maar niets is toegewezen, ik kan hem converteren naar een dynamisch station en vice versa...

Is er misschien iets met de jumper fout gegaan , of heeft iemand een ander idee ?

Je zegt dat ie wel in schijfbeheer staat, maar niets toegewezen.
Maak op de niet toegewezen ruimte partitie('s) aan met schijfbeheer.(dus toewijzen)
Daarna formateren met Partition Magic, die hem dan waarschijnlijk wel herkend.

PS heb je in Partition Magic wel voor een andere schijf gekozen.(boven in PM)

Helemaal top je advies :thumb: , de schijf is nu waar hij zijn moet .........

echter......

nu zit ik nog steeds met die niet bestaande dvd in mijn maag....
in apparaatbeheer worden de volgende aangegeven:

AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device
DVDRW IDE1008
en als laatste HP CD-Writer+8100

de eerste is de niet bestaande....en krijgt de stationletter F toegewezen (dvd = E en m'n cdbrander =G )
Mijn nieuwe harde schijf heb ik per abuis de letter H gegeven , maar dat verander ik nog wel

Ik heb die niet bestaande al ettelijke malen uit apparaatbeheer verwijderd, maar telkens komt hij na het opnieuw opstarten weer terug.

Suggesties ?
(ps de cdrom is pas weer opnieuw aangesloten, misschien daarmee iets niet goed gegaan ? )

alvast hartelijk bedankt alweer :)

Die eerste is waarschijnlijk een virtuele cd/dvd drive.
Heb je soms Alcohol120% of een ander brandprogramma geinstalleerd staan?

Ja, alcohol 120% staat erop, was me niet eerder opgevallen dat die een virtuele schijf aangaf :)

Heeeeeeeeel hartelijk bedankt, zoals gewoonlijk zijn jullie allemaal TOPPERS

Graag gedaan.:)

Als je de virtuele schijf kwijt wilt, kun je hem uitschakelen bij virtuele schijven in Alcohol120%.
(Op nul zetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan