Nieuwe schijf medion-pc na partitioneren van standaard naar dynamisch gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gorissen

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Hoi,
Zoals 't subj. al zegt, na 't partitioneren van m'n nieuwe medion-pc met een HD is de HD plotseling van standaard naar dynamisch gegaan. Ik zal vast een vinkje over het hoofd gezien hebben, maar er lijkt geen weg terug!
Heb paragon Partition Manager erop losgelaten, schijfbeheer, en via partdisk geprobeerd. Krijg steeds de melding dat de schijf die ik wil omzetten van dyn. naar standaard leeg moet zijn, en dat is ie niet natuurlijk, want er draait windows op.
De ultimate Boot CD (UBCD) werd hier in 't forum als tip gegeven, maar als ik daarvan wil booten, gaat ie uiteindelijk toch terug naar windows opstartscherm, en zit ik in m'n kale windows 7. (Waarvan het een wonder lijkt dat die duw wel nog draait, als ik zo op 't forum lees).
Weet iemand raad?

Medion

Beste "Gorissen",

Uw probleem is op te lossen, maar is wel ingewikkeld.
U kunt het beste naar onze helpdesk bellen zodat onze call agents u kunnen helpen.
Het nummer is *knip*
Met vriendelijke groet,
MEDION Webcare

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit

Vooralsnog worden hier dit soort telefoonnummers niet gegeven.

En heb 't zelf opgelost...

Hoi,
Zoals 't subj. al zegt, na 't partitioneren van m'n nieuwe medion-pc met een HD is de HD plotseling van standaard naar dynamisch gegaan. Ik zal vast een vinkje over het hoofd gezien hebben, maar er lijkt geen weg terug!
Heb paragon Partition Manager erop losgelaten, schijfbeheer, en via partdisk geprobeerd. Krijg steeds de melding dat de schijf die ik wil omzetten van dyn. naar standaard leeg moet zijn, en dat is ie niet natuurlijk, want er draait windows op.
De ultimate Boot CD (UBCD) werd hier in 't forum als tip gegeven, maar als ik daarvan wil booten, gaat ie uiteindelijk toch terug naar windows opstartscherm, en zit ik in m'n kale windows 7. (Waarvan het een wonder lijkt dat die duw wel nog draait, als ik zo op 't forum lees).
Weet iemand raad?

Ben d'r inmiddels na wat gespeur achter, en wilde jullie de oplossing niet onthouden!
D'r zijn volgens mij 2 manieren: De ene is de schijf als 2e harde schijf in een andere pc erbij hangen, en dan de schijf formatteren, partitioneren, etc. etc. Dit kan dan, omdat ie niet in gebruik is voor windows.
De manier die ik gebruikt heb is alle vrije ruimte toewijzen aan de C schijf, zodat dit een grote (dynamische, helaas) partitie is.
Daarna met FDISK (middels ouderwetse windows opstartdiskette overgezet op mem.stick) de schijf echt leeghalen, en een partitie aanmaken voor C. Je werkt dan dus effe via DOS, waardoor het ook kan! De schijf is dan gewoon weer primair.
Daarna windows erop zetten + drivers. Daarna middels gratis partitieprogramma http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/ je schijf in de door jou gewenste stukken hakken.
Was wel een paar avondjes speur- en probeerwerk hoor, maar nu heb ik een mooie kale installatie, zonder allemaal Aldi-popups, en restricties. Ben d'r helemaal blij mee!
M.vr.gr. Karel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan