Nieuwe schijf steeds opnieuw fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hoi,

Ik heb onlangs een nieuwe harde schijf gekocht. (WD2000JB). Ik heb daarop een partitie aangemaakt en alles leek goed te werken.

Ik had er ook al veel gegevens op gezet. Geen vuiltje aan de lucht. Totdat ik plots de schijf niet meer kon benaderen. Ik kreeg een melding dat de schijf of map beschadigd was. Ik alles opnieuw geformateerd. De boel leek weer te werken totdat zojuist hetzelfde euvel zich weer voordeed.

Wat kan hier loos zijn?
Mvg
Bram

Western Digital Diagnostic Tool

Download de Diagnostics tool en laat je schijf ermee testen.

Komen er gegevens uit die je zorgen maken?
Post ze gerust weer in dit topic.
Dan zien we weer verder.

Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem heb je?? Windows 2000 kan schijven boven de 130 Gieg niet aan. Ik heb hetzelfde euvel gehad en heb van ellende maar XP met Sp2 erop gezet.

Geplaatst door KaY.NL
Waar test dat programma eigenlijk op?, ik kan het nergens vinden?

Het staat er gewoon hoor:

The utility can perform drive identification, diagnostics, and repairs on a Western Digital FireWire, EIDE, or USB drive. In addition, it can provide you with the drive's serial and model numbers.

Eigenlijk had ik ook geen idee. :o Ik kwam het tegen.
Maar ik ben speciaal even gaan downloaden.

Als ik onderstaande info lees, lijkt het me wel zaak een goede backup te maken, als dat nog gaat.

Western Digital Data LifeGuard Diagnostics - DLGDIAG for Windows

PROGRAM DESCRIPTION:

This MODULE of the Data Lifeguard Tools program searches for and verifies
the status of specific Western Digital drives. By accessing the Data Lifeguard
formation stored on the hard drive, the program is able to quickly and
efficiently verify the status of the drive. If any errors are logged or found,
it provides an option to return the drive to defect-free status through an
extended test or repair option. DLGDIAG for Windows runs under Win9x/Me/NT/W2K/XP
and offers several options for verifying the defect-free status of your hard drive.

Geplaatst door Muurhond
Het staat er gewoon hoor:
@Paul en Muurhond: Ja.. oke.. dat had ik ook wel gezien. Maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Mijn punt was dat je wel vaker van deze programma's hebt, ze scannen netjes je drives en komen met een rapport waar je vervolgens in 9 van de 10 gevallen weinig mee kunt.

En is dit nou net dat ene geval wat over blijft? ;)

Ik denk dat brammetje82 gaat beslissen of hij wat met dit tooltje kan.
Misschien is het net de missende link.....

Geplaatst door Paul-RT
En is dit nou net dat ene geval wat over blijft? ;)
Ik hoop het ook :). Ik bedoel er verder niets meer hoor... maar ik was gewoon even hard op aan het speculeren ;). En nu maar wachten op brammetje...

Hallo allemaal,

Ik heb dat programmatje van WD eens geprobeerd maar hij vraagt daarbij om de Physical drive. Mijn harde schijf wordt echter alleen herkend als Logical drive dus ik kan niet scannen.

Nu sprak ik gisteren iemand die me vertelde dat Win XP grote problemen heeft met harde schijven die vanaf een bepaalde grootte maar 1 partitie hebben. Misschien dat hier het probleem ligt aangezien mijn harde schijf 1 partitie heeft en 186 gigabyte is. Hij rade me aan om 2 of meer partities te maken. Ik heb echter nog geen tijd gehad om dit te proberen maar misschien kan dit de oplossing zijn. Hoe denken jullie hierover?

Dat is precies wat ik al zei. Ook is het beter om alle servicepacks te installeren, die lossen dit probleem ook op en het is natuurlijk een goed idee om meerdere partities te maken.

Ok, Ik heb nu drie partities aangemaakt van ieder 62 gig. Ik heb er wat gegevens op geplaats. Op hoop van zegen.

even afwachten nu dus :)

Even wat additionele informatie; ik heb de harde schijf in een external combo storage case zitten die met een firewire of usb2.0 kabel op mijn pc zit aangesloten als externe hardeschijf. Zou het misschien kunnen zijn dat 1 van de kabels niet correct werkt?
Inmiddels is de boel namelijk (ondanks de partities) weer in het honderd gelopen. Ik zou echt niet meer weten wat er nog meer fout kan gaan behalve dan dat de kabel niet goed is...

Geplaatst door miem
Welk besturingssysteem heb je?? Windows 2000 kan schijven boven de 130 Gieg niet aan. Ik heb hetzelfde euvel gehad en heb van ellende maar XP met Sp2 erop gezet.

Geplaatst door brammetje82
Hallo allemaal,

Ik heb dat programmatje van WD eens geprobeerd maar hij vraagt daarbij om de Physical drive. Mijn harde schijf wordt echter alleen herkend als Logical drive dus ik kan niet scannen.

Nu sprak ik gisteren iemand die me vertelde dat Win XP grote problemen heeft met harde schijven die vanaf een bepaalde grootte maar 1 partitie hebben. Misschien dat hier het probleem ligt aangezien mijn harde schijf 1 partitie heeft en 186 gigabyte is. Hij rade me aan om 2 of meer partities te maken. Ik heb echter nog geen tijd gehad om dit te proberen maar misschien kan dit de oplossing zijn. Hoe denken jullie hierover?

Win XP dus, maar ik denk dat het aan mijn firewire kabel (of de poorten) ligt. Ik heb inmiddels een USB2 kabel aangesloten en tot op heden is er niets meer gebeurd.

Ok, ik wacht met spanning de komende 24 uur af....

Hallo allemaal,

Nou, ik heb goed nieuws het is nu vrijwel zeker dat het aan mijn firewire kabel lag. Ik heb er nu helemaal geen last meer van gehad!

Iig bedankt voor het meedenken allemaal.

Mvg
Bram

Tip voor de oude firewire kabel:
* knip door
* gooi weg. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan