Nieuwe schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik heb een nieuwe schijf gekocht. ik heb hem al paar dagies. en het is een Western digital Caviar SE. ook heb ik een zelfde schijf maar dan RE. van 250gb. hoe dan ook het is mijn eerste keer dat ik 2 interne schijven aansluit in mijn pc. Ik weet dat het in de handleiding staat. Alleen die is samen met een ander moederbord van iemand anders weggebracht omdat die ook een P5B heeft en hij had zijn boekje kwijtgemaakt en de winkelier had de handleiding nodig.

Dus zit ik nu zonder handleiding. Naast het antwoord op mijn vraag. Weet iemand waar je online handleidingen kan vinden?

Verder betreft de schijven. Ik ben sinds een halfjaar geleden in het bezit van SATA. ik was altijd ide gewend met slave en master. Nu heeft sata iets van raid enzo. Alleen hoe werkt dat. Want door het aansluiten van allebei me schijven word de nieuwe niet herkend. Ik heb 4 rode sata aansluitingen op mijn mobo en 1 zwarte.

Als ik de nieuwe schijf 3gb sata kabel in de zwarte doe en de oude schijf in de rode. Start mijn pc op maar word de nieuwe schijf niet herkend. Als ik ze allebei ind e rode aansluitingen doe, Dan staat er bij het opstarten van de pc. Fout met laden besturingssysteem.

Dus als iemand de handleiding online weet. Ten eerste graag ff geven en ten tweede uitleggen hoe ik 2 harde schijven laat draaien.

Srry dat me zinnen erg kortaf zijn maar heb veel te doen. Mocht het niet duidelijk zijn dan pas ik ze aan wanneer ik tijd heb.

MVG Appelsapman

zo ver ik weet hoeft je niet in raid te draaien .
je kan ook sata naast er kaar zetten .
dus als twee schijven .
dus gewoon aansluiten .
en fdisk draaien en dan formatteren

Wat is fdisk. formateer ik daarmee. Het is eerste keer met meerdere schijven in sata aansluiten dus zou je ietsjes meer uitleg kunnen geven. bedankt voor je berichtje maar voor mij zegt het allemaal niet zoveel.

P5B manual.
Heb je al in het bios gechecked hoe en of de schijven herkend worden?
Kijk onder andere eens welke als fist boot staat ingesteld met betrekking tot de fout met laden bestruringsysteem.

Juistem. Srry vergeten te doen. De hardeschijven worden nu herkend. Maar als ik nu in Computer op de 2de hardeschijf klik en hij begint met formateren dan 2 uur later als ie klaar is zegt ie dat het mislukt is:confused:
Weet iemand hoe dat kan

Kortom en een bump:D kan iemand mij vertellen hoe ik correct de Hardeschijf E:/ moet formateren.

Normaal gesproken in schijfbeheer. Al snap ik nu even niet waarom dat nu niet lukt.
Als de schijf correct aangesloten is, juist herkend wordt in het bios en in schijfbeheer, zou het gewoon moeten lukken.

Hij is nu bezig. Het gaat wel ziekelijk sloom. Gaat wel 2 uur duren net zoals eerst. Dat is toch wel een normale tijd he. In ieder geval, nog ff wachten of ik nu succes heb.

Hij is klaar. Maar er wordt niet gezegd dat het mislukt is. Ik klik dus op de hardeshcijf op erin te komen en ik kom er niet in. Hij vraagt weer om te formateren. Maar dat heb ik toch al gedaan? Zelfs als ik de pc opnieuw opstart en weer op de hardeschijf klik doet ie het niet.

Op die WD site heb je 1st en second gen. Serial ATA WD Caviar SE 7200RPM hardeschijven opties. Welke moet ik daarvan hebben? En Hoe weet ik daarna welke software ik nodig heb voor mijn schijf?

En nog iets. Ik had al iets proberen te downloaden. Alleen wat moet ik dan met al die bestandjes doen die ik krijg die overigens ook nog verdeeld zijn in de mappen Win2000 en Winxp. Want ik heb windows vista en geen 2000 of xp.

Selecteer gewoon eens Data Lifeguard Diagnostic for Windows, rechts in beeld.
Deze moet ook gewoon onder Vista kunnen draaien.
Supported Operating System:
Windows Vista (32-bit)
Windows XP
Windows 2000
Windows ME
Windows 98SE
En de instucties staan onder aan de pagina.

ga ik doen. Alleen moet dat wel ff wachten ivm met casemods waardoor mijn pc momenteel in duigen ligt.

ok heb ik nu gedaan. Bij alle 2 de schijven staat er pass, en dan neem ik aan dat ze allebei ok zijn. Wat moet ik nu doen?

Tjonge jullie kunnen me toch wel verder helpen. En als er geen oplossing is zeg dan gewoon ff dat ik me schijfje op moet sturen of zoiets dergelijks. Want ik zit nu al 3weken met een niet werkende schijf en ik ben nog niet echt wijzer geworden.

Verder respect en ebdankt voor toekomstige hulp.

Ok, dan roep ik nog wat. Loop de bekabeling nog even na. Zit alles goed aangesloten? (even aandrukken).
Probeer anders eens een andere Sata poort, je weet maar nooit. (gebruik in ieder geval een rooie).

Mocht dit verder nog niet helpen, zou ik een bezoekje plegen aan een computer reparateur.

Edit:
Toch maar even de titel van de vraag verduidelijkt. 2de vraagje vandaag zegt niet zoveel over het probleem.

Laatst bewerkt:
Dat hoef ik niet te doen allang gedaan. Maar tog bedankt voor je berichtje. Liever niet naar de reparateur. Die repareren normaal gesproken voor rond de 2000euro. Maar ik ga er garantie werk van maken en evt neem ik mijn pc mee.

Toch bedankt voor de moeite verder.

Probleem opgelost. Moest de E:/ partitie in NTFS veranderen. Toch bedankt voor je hulp Frisian.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan