Nieuwe server met W2008 naast nieuwe server W2003 plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedmiddag allen,
Met Windows Server 2008 (vooral migratie) ben ik nog niet zo'n held dus ik heb een vraag. En lang leve Helpmij.nl!
Wij hebben 1x Windows Server 2003 SP2 die fungeert als Domein Controller, File Server, DNS, Applicatieserver.
Daar moet een 2008 server bij maar de 2003 server moet vanwege oude ERP pakket blijven bestaan. Ik denk dat de 2008 server op een gegeven moment de taken moet overnemen.
Ik denk zelf dat ik eerst de 2008 server in het netwerk erbij moet hangen en later moet die als DC en DNS fungeren.

Hoe moet ik dit aanpakken? In ieder geval vond ik dit, misschien voldoende? http://social.technet.microsoft.com/forums/en-US/winserverMigration/thread/51016647-575a-47f2-9764-efc48a47f3b3

Alvast bedankt voor de antwoorden. :thumb:
 
Bedankt voor je antwoord TheKnight. Ik zal kijken of ik daarmee uit de voeten kan. Komt vast nog een wedervraag hier te staan van mij ;)
 
Nou, ik ben al zaadjes aan het zoeken om straks de bomen voor het woud mee te planten, TheKnight, maar maakt het uit als ik SBS 2011 op de server zet? Dat is volgens hardware leverancier licentie technisch voordeliger dan 2008 standaard. Thanks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan