hfoppen
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2000
Hoi allemaal,
ik heb nu een systeempje met RedHat 9 staan voor school. Nu wil ik deze verkopen en een andere pc installeren als server.
Wat wil ik kunnen doen:
=> Apache draaien (inc. php & MySQL)
=> server van buitenaf te bereiken (indien mogelijk als webadres bijv. herbert.foppen.nu)
=> ftp-mogelijkheid voor kleine doeleinden
Ik heb nu een XP-machine, een laptop (ook XP) en dan komt dus de server erbij.
Ik heb een chello verbinding en deze dmv een router gedeeld. Vanaf de router loopt 1 verbinding naar mn pa en die andere naar mij (boven). Boven heb ik een hubje waaraan de 3 pc's nu hangen.
Wat moet ik doen om alles te krijgen zoals ik zou willen??
groeten
Herbert
Misschien nog een toevoeging: ik heb op de router DHCP aangezet. Hierdoor krijgen mijn 3 pc's boven een ip tussen 192.168.123.100 en 192.168.123.105
ik heb nu een systeempje met RedHat 9 staan voor school. Nu wil ik deze verkopen en een andere pc installeren als server.
Wat wil ik kunnen doen:
=> Apache draaien (inc. php & MySQL)
=> server van buitenaf te bereiken (indien mogelijk als webadres bijv. herbert.foppen.nu)
=> ftp-mogelijkheid voor kleine doeleinden
Ik heb nu een XP-machine, een laptop (ook XP) en dan komt dus de server erbij.
Ik heb een chello verbinding en deze dmv een router gedeeld. Vanaf de router loopt 1 verbinding naar mn pa en die andere naar mij (boven). Boven heb ik een hubje waaraan de 3 pc's nu hangen.
Wat moet ik doen om alles te krijgen zoals ik zou willen??
groeten
Herbert
Misschien nog een toevoeging: ik heb op de router DHCP aangezet. Hierdoor krijgen mijn 3 pc's boven een ip tussen 192.168.123.100 en 192.168.123.105
Laatst bewerkt: