Nieuwe setup, USB 2.0 werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin34

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2020
Hallo allen,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd, alleen werkt USB 2.0 niet. Als ik een toetsenbord aansluit kom ik niet in de BIOS of iets dergelijks. Wanneer ik een PS2 toetsenbord aansluit, kom ik wel in de bios. Eenmaal in de BIOS middels het PS2 toetsenbord, werkt de USB toetsenbord ook niet. Wanneer ik een USB stick 2.0 gebruik, wordt deze niet herkent in de BIOS. Een USB stick 3.0 wordt wel gezien. Ik gebruik de poorten van het moederbord. Het gaat om de ASRock B450 Pro4. Alle USB poorten geven 5V.

Wie kan mij met dit probleem helpen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Chipset drivers moederbord geïnstalleerd..? ( van cd of via de support-site )
Misschien een gevalletje DOA, dan retour voor garantie dat bord...

Bijna andersom kan ook... maar dan het PS2 keyboard wil niet in Win10 werken...
Mail naar de leverancier:

ik had letterlijk....wat opstart problemen met : ASUS Z170 PRO GAMING
Het is opgelost.

Kort in NL:
Vanwege een RMA (geen QWERTY) wilde ik toch verder gaan in het weekend met Windows installeren mbv een PS/2 keyboard. Met dit (en een ander) PS/2 keyboard kon ik wel in het bios komen en typen, maar ik kon niet in Windows inloggen.
Opgelost, zie onder: het lijkt een driver probleem te zijn. PS/2 staat by default op inactief als je Windows met USB keyboard installeert.... de PS/2 optie wordt niet actief als je koud hem aansluit en de vers geïnstalleerde Windows opstart. Een extra, maar warme reboot lost het probleem op... moet je net maar weten...
Nog nooit eerder meegemaakt. Volgens mij is dit in latere versies van Win10 recht gezet.

Jij hebt het dus nu al in het bios en dan met USB.
Is er een bios update? Immers bij jou ligt het niet aan Windows.

Het ligt niet aan de OS, omdat de toetsenbord het in de BIOS al niet doet. BIOS heeft nieuwste versie.

Zou een RMA aanvragen voor dit moederbord en dan een bord kopen met de B550 chipset i.v.m. de bekende VRM warmteproblemen van de B450 chipset.
Ga je ook nog een stap vooruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan