nieuwe site in testmap oude site om te testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hoe plaats ik de nieuwe site in een testmap van de oude site. Dan wil ik inderdaad de nieuwe site kunnen bekijken en testen. Ik heb de map al aangemaakt en de nieuwe site erin gezet, maar ik krijg nog niets te zien. Wat heb ik over het hoofd gezien?

als je de link naar die site hier even neer zetten kunnen we mee kijken...............

bruno-01 zei:
als je de link naar die site hier even neer zetten kunnen we mee kijken...............
We hoeven helemaal niet mee te kijken.
Malicka zei:
Hoe plaats ik de nieuwe site in een testmap van de oude site. Dan wil ik inderdaad de nieuwe site kunnen bekijken en testen. Ik heb de map al aangemaakt en de nieuwe site erin gezet, maar ik krijg nog niets te zien. Wat heb ik over het hoofd gezien?
Als je huidige site bijvoorbeeld op www.mijnprovider.nl/mijn_site/ staat, maak je in de map mijn_site een nieuwe map die test heet. Daarin komt je nieuwe site met als startpagina index.html.
Als je nu naar www.mijnprovider.nl/mijn_site/gaat kom je op je huidige site.
Ga je naar www.mijnprovider.nl/mijn_site/test/ dan kom je op je nieuwe site.

Guus.

Laatst bewerkt:
bedankt Guus, dat index.htm. Waarom moet dat eigenlijk. Ik had de indexpagina de naam Algemeen gegeven. Waarom mag dat dan niet. Het lijkt nu ook niet te werken dat ik de pagina hernoem. Moet ik dan een nieuwe pagina aanmaken, deze index.hm noemen en dan de algemeen pagina gewoon kopiëren?

Malicka zei:
bedankt Guus, dat index.htm. Waarom moet dat eigenlijk?
Omdat index.html altijd het eerste bestand is waar je browser naar zoekt als je naar een site gaat.
Je kunt die pagina wél elke titel geven die je wilt, maar de titel van een html-document is iets anders dan de naam ervan.
De titel komt in het document zelf in de HEAD te staan:
Code:
<head>
<title>Algemeen</title>
</head>
Als je het document dan opslaat als index.html en opent in je browser, verschijnt het woord Algemeen in de titelbalk van de browser.
In de adresbalk zie je dan het pad naar het bestand index.html.
Sla de pagina die je nu algemeen.htm hebt genoemd dus op als index.html en pas binnen je TITLE-tags de naam aan.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan