Nieuwe site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind vooral je buttons erg subtiel
guus.jpg

Heb je dat met lichteffecten gedaan?

Geplaatst door Forza Utreg
Heb je dat met lichteffecten gedaan?
De knop zelf is gemaakt door eerst een rechthoekige selectie met afgeronde hoeken te vullen met een metaalkleurig verloop.
Daarna heb ik die selectie een paar pixels laten krimpen en het middenstuk een Inwendige afschuining (Inner bevel) gegeven.
Toen het effect Chrome er overheen gegooid en daarna met Colourize en Helderheid en Contrast het goud-effect gemaakt.
Voor de letters heb ik eerst een nieuwe laag over de knop gelegd en daar de tekst in het zwart op gezet.
Toen die laag gedupliceerd. Vervolgens via Colors > Negative image de onderste laag letters wit gemaakt.
Daarna de witte letters 1 pixel naar links en 1 pixel omlaag geschoven, waardoor een soort reliëf ontstaat.
Voor de normale staat van de knop is de bovenste laag letters zwart gebleven. Voor de mouseover toestand zijn die zwarte letters half transparant gemaakt. Dat is dus het enige verschil tussen die twee toestanden en daarom is het zo subtiel.
Op aanraden van Egel ben ik toch eens met die knopen gaan spelen. Ze zien er ondertussen dus iets minder subtiel uit. Bovendien zijn de knoppen van de pagina waar je op een bepaald moment bent nu grijs en niet klikbaar geworden.
En zo zal ik nog wel even blijven knutselen. :)

Guus.

Ik gebruik in principe dezelfde techniek in PS.
Vind het altijd interesant hoe anderen dat doen..vandaar mijn vraag.

Ziet er prima uit allemaal (of had ik dat al gezegt..LOL)

Maar hebben jullie van tevoren dan al in je hoofd: zó moeten die knoppen eruit zien? Of is het eindresultaat meer afhankelijk van hoe het "gepruts" (positief bedoeld, Guus..) zich ontwikkelt?

Ik heb meestal wel een idee hoe iets eruit moet gaan zien, maar vaak is het resultaat heel anders.:)
Maar soms begin je inderdaad maar een beetje te prutsen in PSP.
Zo is de site uit dit topic ontstaan: ik vond het lettertype (Verticalization) wel mooi. Dus maak je daar een kop van. En na nog wat gepruts zien die letters er metaalachtig uit. Dus maak je er een paar metalen knoppen bij. Als die dan onder die kop staan bedenk je dat die knoppen eigenlijk best op het verlengde van de twee letters f gesoldeerd zouden kunnen zitten. Dus maak je die letters wat langer. Vervolgens blijkt goud toch mooier te zijn dan zilver en een beetje schaduw erachter maakt het allemaal nog mooier.
En zo pruts je door tot je een leuke site hebt - zie ook bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Zie er bijzonder fraai en stijlvol uit moet ik zeggen Guus! Ik dacht alleen dat dit zinnetje Different Sites Webdesign in goudgeel op http://home.versatel.nl/g.crone/dsw/home.htm ook een aanklikbare link was. Beetje verwarrend voor een simpele surfster. :) Ik denk altijd dat iets met een andere kleur een link is, dat is dus lang niet altijd het geval. In jouw geval alleen de woorden met een oranje kleur. Maar die woorden Welkom, Contact, Prijzen, Mogelijkheden en Werkwijze, allemaal rechts, zijn ook oranje maar weer niet klikbaar. Kan je misschien beter in het midden boven het verhaaltje plaatsen en dan met een andere kleur. Maar dit is echt peanuts hoor, mijn complimenten verder. :thumb:

Geplaatst door gezina
Ik dacht alleen dat dit zinnetje Different Sites Webdesign in goudgeel op http://home.versatel.nl/g.crone/dsw/home.htm ook een aanklikbare link was. Beetje verwarrend voor een simpele surfster. :)
Dat was inderdaad een beetje verwarrend. Die letters zijn inmiddels weer gewoon grijs. :)
En de links zijn nu onderstreept, al weet ik niet of dat zo blijft, want ik vind links zonder strepen eigenlijk mooier.:)

Guus.

Mooie lampjes ;), en subtiel.

Zelf gebruik ik meestal links die bold zijn en pas onderstreept worden bij het aanwijzen, als:
a { font-weight: bold; text-decoration: none;}
a:hover { text-decoration: underline;}

In blauw (#9cf) zou ook nog kunnen, dat verwachten mensen en zo hou je oranje (#f90) over voor headers en zo.

Bij werkwijze tekst: 'dit ontwerp direct op internet geplaatst' kun je er nog bijzetten dat het om een prive plek/map oid gaat, anders denken ze misschien dat het ontwerp meteen door iedereen bekeken kan worden.

Groet, Egel.

Wederom bedankt voor je zeer nuttige tips , Egel.
Tekst en links zijn aangepast (blauwe links zijn niet alleen duidelijker; ik vind ze ook mooier :)) en dat heeft alles weer een stuk duidelijker gemaakt. Klik.
:thumb:

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan