maar de razr is (tegenwoordig) ook van google, en het scherm is beter en internet sneller
uit benchmarks blijkt de razr sneller en beter te zinn
Motorola is inderdaad overgenomen door Google maar de eigen producten worden toch echt als eerst voorzien van updates en nieuwe functies, Motorola volgt meestal snel zover ik weet.
Razer:
4.3-in.; Super AMOLED Advanced qHD(540 x 960)
Nexus
4,65 inch HD (1280 x 720 pixels) Super AMOLED
'Zelfde' techniek alleen heeft de nexus meer pixels, daarentegen is het scherm ook iets groter.
Dat de Razr (TI OMAP4430 CPU) beter uit de benchmarks komt dan de nexus (Texas Instruments OMAP 4460) is wellicht door de resolutie te verklaren.
Mijn HTC One S Qualcomm S4 dual-core kan heel goed meekomen met de Tegra 3 (Quad-core) in de HTC One X. Het scherm van de X heeft echter een hogere resolutie, daar heb je extra power voor nodig.
Het verstandigste is, zoals satshow al zegt, ga naar de MediaMarkt of een andere grotere elektronica keten in de buurt en probeer beide toestellen uit indien dat mogelijk is.
De Razr Maxx is nog een toestel wat ik heb overwogen voor mijn keus voor de One S, helaas was er toen nog geen ICS beschikbaar voor dat toestel. Daarbij had de One S de nieuwe S4 CPU iets wat mij ook aansprak.