Nieuwe snelle computer supertraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennartvanh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Ik heb sinds kort een snelle(?) nieuwe computer gekocht
amd phenom x4 9550 quad-core
4 GB DDR2
Ati Radeon HD 4850 pro
En hij is me toch een partij traag! In het begin gaat het nog wel, maar als ik bv GTA4 speel dan wordt ie na een tijdje ineens supertraag en steeds trager tot ie soms vast loopt. Ik heb de instellingen van GTA4 al lager gezet maar dan gebeurt het nog. Ook bij Assassin's Creed. Mijn computer zou dit volgens mij wel moeten aankunnen (al dan niet met de instellingen wat lager).
Ik denk dat er iets met de software is of zo. Ik heb namelijk ook al problemen gehad terwijl ik alleen word gebruikte!
Ad-adware geeft geen problemen aan. Spy-bot vond 1 trojan horse die meteen verwijderd is en Mcafee heeft ook niets gevonden. En blijven de problemen.
Wie kan mij helpen?

dit kan dus ook een warmte probleem zijn.
let op je airflow in je kast misschien extra case fans een optie ?
draaien de andere fans gewoon wel mee want kan altijd zelfs bij een nieuw pc kan er is wat,
tegen ziten.

met het programma PC Wizard kun je je temperaturen achterhalen. dit is gratis te downloaden.

gwoon een tijdje gta spelen tot je merkt dat hij veel trager word. dan even scannen met pc wizard en een screen posten van je temperatuur.

Alle drivers zijn up to date.
Zal die pc wizard eens installeren.

Overigens heb ik een Acer die bij installatie een hoop programma's installeert. Ik las hier op het forum een bericht over een acer laptop die erg traag werd en na het verwijderen van al die zgn acer programma weer snel was. Misschien moet ik dat ook maar doen?

wat zijn trouwens normale temperaturen?
momenteel meet ik:
Hardware Monitoring : ITE IT8718F
Voltage CPU : 1.20 V
+3.3V Voltage : 3.01 V
+5V Voltage : 5.10 V
+12V Voltage : 12.01 V
VTT : 1.10 V
VBAT : 3.30 V
Processor Ventilator : 2428 rpm
Chassis Ventilator : 1001 rpm
Power/Aux Ventilator : 10 rpm
Processor Temperatuur : 41 °C
Moederbord Temperatuur : 46 °C
Power/Aux Temperatuur : 47 °C
ACPI Thermal Zone : 41 °C
:
Processor : Thermal Diode
AMD Phenom X4 (Core 1) : 40.5 °C
AMD Phenom X4 (Core 2) : 40.5 °C
AMD Phenom X4 (Core 3) : 40.5 °C
AMD Phenom X4 (Core 4) : 40.5 °C
:
ATI Radeon HD 4800 Series #1 : ATI Catalyst Driver
GPU Temperature : 55.5 °C
GPU Fan : 36%
:
ATI Radeon HD 4800 Series #2 : ATI Catalyst Driver
GPU Temperature : 56 °C
GPU Fan : 36%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf WDC WD6400AAKS-00A7B0 : 39 °C

Overigens loopt de computer dus ook heel vaak vast. Net als zonet.
Ik was even eten en alleen explorer stond open en ja hoor, kom ik terug reageert ie nergens meer op. grrrrrr

je temperaturen zijn normaal. is deze meting gemaakt na het spelen van gta?

jah die acer troep heb je niet nodig en kun je er wel af gooien.

mss moet je even kijken welke programma's er worden opgestart als je je pc aanzet en ook even kijken welke programma's draaien als hij vast loopt. in taakbeheer.

Hoi !

Waarschijnlijk meet je de temp. in rust ?

Genoemde Phenom is een bekende heethoofd, die er op 65 graden Celsius al mee stopt !

Dus: controleer de luchtstroom in je kast, en denk es na over een betere koeler.

En: welke voeding moet het spul aan de praat houden ?

Welk mobo zit erin ?

Veel Asus-AM2+ bordjes kunnen nl. geen 125-145 W processor aan.

Greetz,

Harry.

Alle drivers zijn up to date.
Zal die pc wizard eens installeren.

Overigens heb ik een Acer die bij installatie een hoop programma's installeert. Ik las hier op het forum een bericht over een acer laptop die erg traag werd en na het verwijderen van al die zgn acer programma weer snel was. Misschien moet ik dat ook maar doen?

Ja inderdaad, acer installeert heel wat troep...

Voor je begint aan het verwijderen, maak eerst je recovery dvd's aan met de acer toolbar ;)

Hoe je er best vanaf geraakt: Download het programma Revo uninstaller
Ga dan acer emanagement, enet, e****,... al die programma's en dan de acer toolbar.

Of plaats een screenshot van het programma Revo uninstaller en dan duid ik wel even voor je aan welke programma's van acer je zonder problemen kan verwijderen :thumb:

Welke antivirus gebruik je dan ook eigenlijk?
Nog de standaard meegeleverde antivirus van acer--> Norton? :(
Zoja, Verwijder die ook met revo uninstaller en download en installeer de gratis versie van AVG, Avast, je hebt keuze genoeg in goede antivirus programma's maar ik gebruik AVG

even over het warmte gedoe.

Hierdoor wordt je pc dus echt niet trager!
Als het te heet wordt valt ie gewoon uit. De prestaties worden dus niet geminderd omdat de temparatuur te hoog wordt

even over het warmte gedoe.

Hierdoor wordt je pc dus echt niet trager!
Als het te heet wordt valt ie gewoon uit. De prestaties worden dus niet geminderd omdat de temparatuur te hoog wordt

Jij hebt er echt verstand van he

Aangezien je een nieuw snel systeem hebt, zullen de HDD wel S-ATA zijn.
Kijk eens na of de harde schijf wel op de eerste SATA poort aangesloten is, moet je in de BIOS kunnen zien. Dat versnelt de leestijd toch redelijk.

Anders stel ik voor tuneup utilities te installeren.
Dit programma stelt voor wat er traag is en wat sneller kan ingesteld worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan