Nieuwe (snellere) router nodig??

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, ik heb enkele vragen met betrekking tot het al dan niet moeten aanschaffen van een nieuwe router. Wat is het geval: ik maak gebruik van draadloos internet via mijn LINKSYS 160N router. Het internet heb ik van UPC. Ik heb de mogelijkheid om thuis te werken door in te loggen op een Citrix-verbinding. Wanneer ik thuis werk (eerste etage) valt geregeld de internetverbinding weg. De verbinding wordt eerst traag en later valt hij weg. Nu is mijn vraag: heeft dit met de signaalsterkte (ik maak gebruik van een N-router of zit hier toch nog veel verschil tussen?) te maken of de snelheid?

Zou ik dit probleem kunnen oplossen met een nieuwe router? En zo ja, hebben jullie suggesties voor een zeer krachtige en snelle router of ligt het probleem gewoon bij UPC?

Ik heb zelf enkele positieve reviews gelezen over de linksys E 4200, maar geen idee of dit mijn probleem gaat oplossen.

Kan iemand die hier wat meer verstand van heeft iets over afroepen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg
Riccardo

een wegvallende/trage verbinding kan op 2 punten liggen, namelijk:

- tussen je modem en je pc.
of
- tussen je lijn en je modem.

vaak is het optie 2. Om dit te voorkomen zorg je voor een korte kabel tussen de lijn en je modem, liefst niet langer dan 0.5 meter.

wanneer je draadloos signaal zwak is kan het ook optie 1 zijn. muren en/of draadloze apparaten kunnen het signaal storen. Door je modem op een ander kanaal in te stellen kun je dit voorkomen.

Hallo, bedankt voor je reactie. De draad tussen mijn modem en mijn router is circa 40 cm lang. Daar kan het dus niet aan liggen. Ook de frequentie van het kanaal heb ik al regelmatig aangepast. Ik heb ook al eens gescand op welk kanaal de meeste mensen in de buurt zitten. Punt is ook dat de verbinding beneden prima is. Het gaat soms ook prima wanneer ik boven zit, maar niet altijd. Ik vroeg mij daarom ook af of er nog verschil in signaalsterkte zit tussen de N-routers of maakt dat niet uit? Is de signaalsterkte van een N-router in alle gevallen gelijk?

Aan de snelheid kan het verder niet liggen?

over het algemeen heeft een N router hetzelfde bereik. Je hebt wel N routers met meerdere antenne's die kunnen een iets beter bereik hebben.

het kan ook zijn dat je netwerkkaart in je laptop/pc geen wireless N ondersteund waardoor de router voor die laptop/pc terugschakelt naar wireless G. die minder bereik heeft. Dat dien je eerst even uit te sluiten.

hierna kun je eventueel kijken of je een grotere antenne kan aansluiten op je router, die dient wel over een externe antenne te beschikken. betaal je paar euro voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan