Nieuwe soort HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste mensen,

Zoals te titel al zegt, ben ik niet zo thuis in de ''disk'' wereld:o
Maar ja daarom stel ik ook vragen op het forum :)

Ik zat laatst lekker op de bank ''leuke'' reclamezooi te lezen, en toevallig kom ik het aldi blaadje tegen. Wil hem weggooien, maar ik zie dat er een pc in staat. En hier moet ik natuurlijk even naar kijken:rolleyes:
Nu zag ik dat in deze pc een ''nieuw'' soort HDD zat. (weet niet of de soort nieuw is, alleen ik had hem nog niet zo vaak gezien)
Het was een 40 gb disk, alleen dan met flash geheugen.
Ik denk dat het daarom ook een flashdisk was (denk ik).
Er stond in dat deze HDD heel snel zijn, en dat je hierop dan bijvoorbeeld Windows kon installeren, dan moest Windows niet helemaal van je HDD met SATA aansluiting te worden geladen.

Nu mijn vraag(en):
Hoe heten deze HDD?
Wat kosten deze?
Is het slim om deze te kopen?

Alvast bedankt,
Drioras

Dit zijn SSD schijven.
Deze kunnen snel data lezen/schrijven. Ook het zoeken op deze schijven gaat extra snel.
Een SSD schijf wordt vooral gebruikt voor het snel laden van programma's of windows.

Of je het nodig hebt? De programma's starten snel op, Windows start snel op. Maar daar in tegen zijn ze wel erg duur.

Een 160 Gb ssd schijf is ongeveer 260 euro. Een gewone 160 Gb schijf is nu nog 20 a 30 euro. Ruimt 10x zo duur dus.

Bedankt voor de snelle reacties :)

Toch nog iets te duur om zo eventjes ''voor de lol'' aan te schaffen:o

Nou deze vraag is weer opgelost :)

Nog een laatste vraag, zijn de 40 GB schijven dan ongeveer 65 euro per stuk?

Mvg,
Drioras

Laatst bewerkt:
Let op: geen 40GB SSD kopen deze is voor het besturingssysteem en ander Program files te klein. 80GB is minimaal vereist. Ik heb een SSD van 80GB en Windows 7 Ultimate en nog niet eens zoveel gek andere programma's onder Program files (x86) en normale Program files en 40GB is al gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan