nieuwe speakers, zelfde geluidskaart, huidige drivers bruikbaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
2.540
lo allemaal
mijn surround sound setje is gister kapot gegaan (de voeding in de controle box niet goed...)
nu hebben wij hier toevallig nog een creative inspire 5.1 setje als reserve (ja, je moet toch wat he :p:p:p) staan, en die heb ik helemaal aangesloten.
Maar voor zover ik weet zit er geen CD met drivers bij, en dus vraag ik mij af: kan ik met de drivers van de geluidskaart die bij mijn oude surround sound setje kwam, ook gebruiken voor mijn nieuwe setje ?
want de geluidskaart kwam bij mijn oude setje en daar werkte hij goed op, maar bij mijn nieuwe setje kwam geen geluidskaart en ook geen drivers, dus vraag ik mij af...werken de drivers van mijn oude setje op de geluidskaart zodat mijn nieuwe setje goed functioneert ?

[edit]
ooh, voor wat meer info:
<a href="http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=375&page=10">Dit</a> zijn mijn nieuwe boxen
<a href="http://home.wxs.nl/~berge258/kaart.jpg">Dit</a> is mijn geluidskaart
Specificaties van mijn geluidskaart:
5.1 6-channel Dolby Computersoundcard
32-bit PCI Bus Master, PCI 2.1 compatible
MPU401 compatible MIDI interface (General MIDI)
High Performance Game Port
Legacy audio SB16TM compatible
External EEPROM interface (option)
Direct Sound BlasterTM and Sound Blaster ProTM compatible
Direct SoundTM 3D Compatible
Windows/95/98/2000/ME/NT/XP,Linux,DOS[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Boxen behoeven geen drivers en kunnen zonder probleem op iedere passende geluidskaart worden aangesloten.
 
ok...
toch werkt de mijne er niet op...
ik heb de oude drivers geïnstalleerd, maar als ik het plugje van de speakers in elk van de 5 gaatjes stop, er komt geen geluid uit
kan het aan de drivers van de geluidskaart liggen dan ?
 
Probeer het eens met een koptelefoon of iets dergelijks. Er hoort gewoon geluid uit te komen. Drivers hebben niks met je speakers te maken.
 
Gebruik jij mono of stereo kabels?, voor de geluidskaart die je nu gebruikt MOET je stereokabels gebruiken, als je mono kabels gebruikt veroorzaak je kortsluiting en zal je inderdaad niets horen.
 
nee maar de geluidskaart heeft wel drivers nodig
hij staat bij apparaatbeheer namelijk ook als 'Multimedia Device' als ik mijn oude drivers niet geïnstalleerd heb :(
dan lijkt het me toch dat hier drivers voor nodig zijn, maar ik heb geen id waar ik die vandaan moet halen...
www.dolby.com biedt ook weer niks aan :confused:
 
Geplaatst door maestro12
Gebruik jij mono of stereo kabels?, voor de geluidskaart die je nu gebruikt MOET je stereokabels gebruiken, als je mono kabels gebruikt veroorzaak je kortsluiting en zal je inderdaad niets horen.
ik gebruik de kabels die standaard bij de nieuwe speakers geleverd zijn:
Optical, Coaxial, Stereo and RCA-mono cables
ik heb momenteel 1 kabel in de Coaxiale poort zitten, die gaat naar mijn geluidskaart.
ik ga nu wel ff proberen een andere stekker in de stereo poorten te stoppen, meldt ik zometeen de resultaten ff.....
 
ok hij zit nu op stereo en ik haal er evenveel uit als daarnet
ik heb overigens ook weinig verstand van hoe ik dat ding nou eigenlijk moet aansluiten...op het gebied van line in, stereo, en kabelsoort
kan iemand me dit ff uitleggen ?
 
Ik weet niet hoe die surround setjes eruit zien, maar naast je gameport zit (waarschijnlijk) de audio-uitgang. Plug daar eens een koptelefoon in en kijk of je daarmee wel wat hoort. Dan zien we zo of het aan de geluidskaart of aan de boxen ligt.
 
Volgens het door jezelf bijgevoegde plaatje van je kaart, naast je gamepoort moet de basbox, daarnaast beide achter boxen en daar weer naast de beide voor boxen.
 
Geplaatst door JPeetje
<a href="http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=375&page=10">Dit</a> zijn mijn nieuwe boxen
<a href="http://home.wxs.nl/~berge258/kaart.jpg">Dit</a> is mijn geluidskaart
ff opletten he ;)
met koptelefoon deed hij het, kep daarna nog ff weer wat met draadjes zitten klooien en hij werkt heeeeeel lekker :thumb:
thanx luitjes ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan