Nieuwe SSD aanschaffen. Wat is de beste keus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik zit er over na te denken om een SSD te kopen. Mijn budget is ongeveer € 200,- Iets erboven of eronder is niet heel erg. Ik wil het liefste ongeveer 80 gb aan ruimte maar snelheid is het belangrijkste. Ik kwam zelf uit op deze opties:

Intel Postville 80 gb
2 × Intel Postville 40 gb in RAID-0
Wachten op de Vertex 2 50 Gb

Wat is het beste? Het gaat me er vooral om dat mijn games sneller laden en dat mijn pc sneller opstart. Dat ik mijn OS kwijt raak (als bijv. de raid array crashed) maakt me niet heel veel uit. Wat is de beste keuze? Hier is mijn systeem (klik). Alvast bedankt.

Ik heb een paar weken geleden voor hetzelfde probleem gestaan.

Mij leek de Kingston V+ een prima keuze.
Ik vond alleen 64GB te weinig (ook al omdat je ruimte extra nodig hebt voor wear leveling)
De 128 gb vond ik weer te duur en toen werd het alsnog de Postville.

Met een firmware update ondersteund deze ook TRIM.
Windows 7 is hier wel het beste besturings systeem voor.

Raid kan natuurlijk, maar ik las vaak genoeg dat mensen daar geen toegevoegde waarde in ontdekken.

Overigens werkt mijn systeem met de postville lekker snel en opent en installeert alles lekker vlot.
En geen enkele last van haperen (stutter)

mvg Leo

Laatst bewerkt:
De kingston (althans de 40 gb, had ook geen trim trouwens) versie performed een stukje minder dan de Intel versie ervan. Ze komen fysiek wel overeen, maar de firmware is anders. Vandaar dat ik de Kingston niet op mijn lijstje had staan van eventuele kanshebbers.

De V+ serie van Kingston is absoluut niet vergelijkbaar met de Intel
Deze hebben een andere controller.

Ik was even verward met de kingston SSDNow V. Dat is praktisch een intel alleen dan zonder trim commando. Heeft iemand trouwens ervaring of benchmarks van een ssd met een Sandforce (en dan de 1200 en niet de 1700 want die is met te duur) controller.

Deze benckmark's van Hardware info zijn eigenlijk bedoelt om de AHCI mode tegen met de IDE mode te vergelijken maar ze testen ook de sandforce.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan