Nieuwe ssd geeft fout in HD tune

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter vs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo mensen van helpmij,

Ik heb net een nieuwe computer(custom) in elkaar gezet met 2 hdd's en 1 ssd.
Ik ging mijn ssd(OCZ Vertex 2) testen met Hd tune pro en het gaf de volgende error:
In HD tune staat er:
Reallocated Sectors Count: Current: 73; Worst: 73; Threshold: 3; Data: 2272; Status: Warning
Description: Number of damaged sectors which have been replaced: 2272
Status: The drive has damaged sectors

Ik heb mijn ssd geupdate naar de nieuwste firmware: 1.11(gecheckt met CrystalDiskinfo 10), dat heeft niet geholpen :(.
Ook haalt mijn ssd z'n maximum van 285mb/s read na lange na niet(maximum: 225 mb/s, avg: 196 mb/s, minimum: 107 mb/s)

Mijn vraag is dus, wat moet ik nu doen? Wat houd het probleem in? En moet ik er mee terug gaan?

Extra info:

Intel i7 950
GTX 480
Asus P6T SE
Kinston hyperx ddr3 1600
OCZ vertex 2

Alvast bedankt :)

Pieter.

PS: Screenie's staan hieronder

Bijlagen

• Vertex 2 benchmark 3(Crystal).jpg
    Vertex 2 benchmark 3(Crystal).jpg
    102,7 KB · Weergaven: 46
  • Vertex 2 benchmark 1.jpg
    Vertex 2 benchmark 1.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 39
  • Vertex 2 benchmark 2.jpg
    Vertex 2 benchmark 2.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 40
  • Vertex 2 Error 1.jpg
    Vertex 2 Error 1.jpg
    86 KB · Weergaven: 38
  • Vertex 2 error 2.jpg
    Vertex 2 error 2.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
De schijf is te duur en nog steeds in de garantie om er zelf mee te gaan rotzooien.

Voordat je terug gaat kijk dan eerst goed naar de voorwaarden,en kijk of de garantie nog geldig is na een firmware update.
Desnoods zet je de oude firmware weer terug als je daar een backup hebt ervan gemaakt.

Bedankt voor de snelle reactie:thumb:. De firmware update heb ik uitgevoerd omdat die fout melding kwam. Maar helaas was het na die firmware update nog steeds het zelfde.(misschien noem ik het verkeerd, ik heb hem gewoon geupdate naar de laatste software voor de ssd via de ocz site zelf)

heb nog een tip voor je.
het schijnt normaal te zijn, maar ik zou voor de zekerheid wel even naar de winkel gaan om te kijken of ze meteen een nieuwe mee geven.

Zoek in google op: OCZ Vertex 2 reallocated sector count

Je bent niet de enige.

Bedankt allen voor snelle de reactie's :thumb:. Ik ga nu net die tweak proberen, moet mijn computer rebooten. De lees en schrijfsnelheden zijn normaal als ze op de 230 mb/s zouden blijven. Maar dat is helaas niet het geval. Het meest vreemde vind ik de pieken en dalen in de grafiek(zou het kunnen doordat de ssd voor 34 gb vol zit?). Kunt iemand mij meer informatie geven over de foutmelding??? Dan kan ik tenminste verhaal halen bij de mensen van informatique ;)(niet dat die daar veel aan kunnen doen)

beneden een screenshot(raar dat mijn write snelheid mijn read snelheid inhaalt in de meeste gevallen).

Als ik nog meer informatie moet geven hoor ik het graag :)

Bijlagen

• Vertex 2 benchmark 4.jpg
    Vertex 2 benchmark 4.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 26
Wat ik wel weet is dat naarmate de schijf voller raakt, deze langzamer gaat werken.

heb een test gelezen tussen een SSd en een RAPTOR schijf en de RAPTOR schijf blijft snel ook al staat die vol .

Dat was voor mij een reden om nog niet over te stappen naar SSD en vandaar dat ik ook een RAPTOR heb genomen.

Ik zou de schijf gewoon voor garantie terug sturen, desnoods buiten de leverancier om als ze moeilijk gaan doen.

Dankje voor de reactie John :thumb:.Heb nog even na die tweak een screenshot gemaakt @ hieronder, ziet er nog slechter uit :(

Bijlagen

• Vertex 2 benchmark 5.jpg
    Vertex 2 benchmark 5.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 48
Dat is een hele goeie van jou, maar helaas test ik hier de read snelheid van de schijf :(

Bedankt voor je reactie:thumb:. Wat moet ik hier aan zien als ik vragen mag? Ik kan je vertellen en ook een screenshot van mijn eerste post dat ik dat niet haal ;)

Wat moet ik hier aan zien als ik vragen mag?

Met deze en andere gegevens in de hand heb je misschien een goede reden , om je bij de leverancier te beklagen. :)

Bedankt mensen van helpmij voor uw hulp en snelle reactie's :thumb:, ik heb naar informatique gebeld en ik kan mijn 'oude' inruilen voor een nieuwe :)

ye sure, ik heb alleen nog geen tijd gehad, want moet ook mijn oude weer helemaal uit me pc halen en weer windows installeren en nog software enzo dus ;)

Hallo jongens, ik had beloofd een update te geven. Helaas met slecht nieuws: Deze heeft ook reallocated sector count failure. Dit nummer is wel lager, maar er staat nog steeds een warning: current: 95, worst: 95, threshold: 3, Data: 416, status: warning. Mijn vraag is dus, is dit normaal. Vind het ook beetje raar om weer terug te gaan. Ik kijk op de vooruit zichten en als de ssd kapot gaat, dan ga ik gewoon terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan