Nieuwe SSD niet bij boot priority

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rezco

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Hallo

Ik heb net mijn nieuwe ssd binnen gekregen omdat de vorige ineens defect was (binnen de garantie)

Nu heb ik hem net aangesloten maar hij staat niet bij boot priority

image.jpg

Wel staat bij onder andere als je op boot menu klikt (f8) en hier:

image.jpg

Ik wil windows weer op de ssd zetten, maakt het iets uit dat deze niet bij boot priority staat?

Je kunt de harddisk die prioriteit heeft veranderen. Er zijn twee lijsten: welke type devices in volgorde staan en dan per type het apparaat. Hier stel je in dat harddisks voor dvd spelers komen, de gekozen harddisk staat in het volgende menu of onder F7 afhankelijk van je bios

Een nieuw aangesloten hardeschijf zul je eerst moeten installeren.

- start je werkstation
- rechtermuisknop op je je computer dan naar beheren.
- Hier zoek je de naar de schijven ( hardeschijven )
- Dan kun je de schijf installeren.

( de schijf staat waarschijnlijk nog unlocated )

@SupportICT: Het gaat hier over het boot-proces van de computer (boot priority etc.), niet over het gebruik van de schijf in Windows.
Per slot zal heel Windows nog geïnstalleerd moeten worden op diezelfde SSD (de oude was kapot, zie startposting), en daar horen herstarts bij waarbij (op dát moment) van de SSD-schijf moet worden opgestart, dus niet (meer) van de DVD.

Tijs.

Een nieuw aangesloten hardeschijf zul je eerst moeten installeren.

- start je werkstation
- rechtermuisknop op je je computer dan naar beheren.
- Hier zoek je de naar de schijven ( hardeschijven )
- Dan kun je de schijf installeren.

( de schijf staat waarschijnlijk nog unlocated )

Wat dnties al zegt...
Iemand nog suggesties of tips, zal ik gewoon windows eens erin doen en hem proberen te installeren?

Ik heb het net voor elkaar gekregen om de ssd bij boot priority te krijgen, daar staat nu de ssd en de dvd, de (grotere normale) harde schijf staat daar nu niet meer bij.

Als ik de pc opnieuw start krijg ik wel nog het volgende bericht te zien:
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Komt dit doordat er dus niks op de ssd staat?

Nu windows gewoon installeren?

Ja, zonder andere schijven eraan, die hang je er na de install weer bij.
Let wel dat die ssd op de eerste sata poort zit om van te booten.

De ssd zit aangesloten via de gewone harde schijf?

Ik ga hem nu gewoon installeren en kijken wat er gebeurd, ik kon iig kiezen dat windows op de ssd geinstalleerd word.

Als er problemen zijn/ontstaan laat ik het weten! In ieder geval alvast bedankt voor de reacties/hulp

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows staat er we op, hij start gewoon op zonder problemen :D, nu een hoop installeren en instellen :(

Hopelijk geen problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan