Nieuwe SSD schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gardor

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Ik heb vandaag een SSD (Samsung 830) schijf gekocht, alleen heb ik er een probleem mee.

Ik wil mijn HDD schijf compleet laten vervangen door een SSD schijf. Dus heb ik Windows 7 geinstalleerd (clean install, niet dat samsung software troep gebruikt) via mijn HDD schijf. Liep allemaal lekker soepel. Bestanden gingen zonder probleem over naar mijn SSD schijf.
Eenmaal toen ik klaar was heb ik de schijf leeg laten halen door CCleaner.

Het probleem is nu als ik mijn PC boot dat hij een melding geeft van dat hij windows niet kan vinden. Terwijl toen hij nog windows 7 op HDD en SSD had staan, hij mij een keuze gaf van welke hij moest booten. Maar sindsdien geeft hij dus helemaal niks meer aan.

Mijn Boot staat gewoon op de SSD. Heb zelfs geprobeerd de HDD uit het boot programma te halen. Heb geprobeerd te switchen naar AHCI en EDI

Iemand nog ideeen?:(

Wat er waarschijnlijk is gebeurt is dat windows 7 het MBR van de oude HDD gehouden heeft, en daar een nieuwe entry gemaakt heeft voor de SSD.

De eerste tip die ik daarom altijd geef bij het herinstalleren is koppel alles los behalve degene waar je windows op wilt.

Het euvel is echter simpel op te lossen met de CD van windows 7.
Stop de cd erin en kies voor recovery.
De cd zou dan automatisch het probleem moeten vinden en fixen :)

Na lang zoeken toch de windows 7 disk gevonden. Helaas heeft het niet mogen baten.
Heb maar de SSD kaart helemaal gewist en vervolgens toch maar weer windows 7 erop gezet.
Uiteraard zonder de hulp van de HDD. Toch nog bedankt voor je hulp :)

Gelukkig had je er nog niet zoveel opstaan :)

Je had ook handmatig het nog kunnen fixen maar nu is het waarschijnlijk veel sneller gegaan :P

veel plezier met je SSD, je gaat het verschil direct merken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan