nieuwe SSD window8 en oude SSD windows7 : dual boot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

menky

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2013
Hallo,

ik heb net een nieuwe PC gekocht en hier staat W8 op een SSD. In mijn oude kapotte pc heb ik een SSD met een goed werkende W7.
Ik wil de SSD met W7 gaan inbouwen in mijn nieuwe PC. Kan dat zomaar, en krijg ik dan automatisch een dual-boot bij het opstarten?

specs: 128 GB SSD w8 / i7-3770 / 8GB / 2TB HD / GF-GTX650

Als je zeker weet dat Windows 7 op de SSD nog intact is, en die vervolgens met de benodigde STATA 600 kabel en de SATA powerconnector verbind en vervolgens in een vrije ruimte in uw kast plaatst, zal na de bios post automatisch verschijnen van welke SSD je wilt opstarten.... Is dit niet het geval, dan zult u even in de UEFI/BIOS moeten kijken of deze schijf ingeschakeld staat (meestal is dit standaard gewoon aan)

Welkom op Helpmij.nl.:)

Dat gaat dus niet werken. Een harde schijf (SSD of niet) kun je niet met een reeds geïnstalleerde Windows uit ene andere pc halen en verwachten daarmee op te kunnen starten. Laat staan dat je ene dual-boot keuze gaat krijgen.

Hoi,

Om even kort door de bocht te gaan, nee, je krijgt geen dualboot.
Omdat je de ene Windows NIET naast de ander hebt geïnstalleerd, weet de bootpartitie van niks, dus dat gaat niet werken.

Als je een Windows installatie -gedaan in een andere pc- overzet naar de andere pc, heb je kans op dat Windows niet eens opstart.
Als je de tweede SSD ingebouwd hebt, en je installeert daar Windows 7 op zal ook niet als dualboot opstarten, je moet sowieso Windows 7 als eerste installeren, en daarna Windows 8.

O en ook dat je natuurlijk niet een reeds geïnstalleerde Windows 7 kan opstarten met meer dan 3 hardware wijzigingen (je zal mogelijk dan Windows opnieuw moeten activeren)

Je kan gewoon geen geïnstalleerde Windows overzetten, door ene harde schijf in een andere PC te hangen. Activeren staat nog los van.

Dank jullie wel voor de snelle reacties! Goed, dat schijnt dus niet te werken...:mad:
En als ik de oude ssd helemaal leeg haal, daarna inbouw als extra schijf in de nieuwe pc en vervolgens opstart met de instalatie CD van windows7,
Bij de installatie gaat ie dan toch vragen op welke partitie / schijf hij dit moet gaan installeren,
en als dan de net geplaatste SSD gekozen word krijg je toch een dual boot?

---- ik probeer nu in oplossingen te denken------

Deze handleiding geeft geen garantie dat het werkt; dit omdat het uitgangspunt W7 naar W8 is.
Maar ik geeft het niet zo snel op; ik ga verder zoeken met EasyBCD als uitgangspunt.

Keep you posted

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan