nieuwe switch geen ipadres één pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimpie54

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Hallo,
Ik heb een switch vervangen aangezien de oude af en toe problemen gaf. twee pc's en de printer hebben geen probleem met de switch. Alleen de laptop heeft een probleem deze krijgt geen ip adres meer toegewezen van de modem/router die voor de switch staat. Met de oude switch krijgt de laptop wel een ipadres.
Wie kan me helpen?

Heb je al een statische IP geprobeert misschien dat dat werkt.
Wat ik ook wel eens heb is dat ik alleen de gateway moet toekennen aan mijn netwerk kaart en daarna krijg ik automatisch mijn IP toegewezen.

De laptop krijgt wel een ip adres als ik dit zelf toewijs bij "internet protocol (TCP/IP) properties". Toch is er geen communicatie mogelijk. Pingen naar de router is niet mogelijk. Sluit ik de laptop rechtstreeks aan op de router zonder de switch ertussen dan is er niks aan de hand. Er wordt netjes een IP adres toegewezen. 196.168.1.18.
Als ik de switch gebruik krijgt de laptop uiteindelijk wel een ip adres in een geheel andere range (169.254.187.84) dus niet via de DHCP van de router. De router wijst alleen ip adressen toe in de range 196.168.1.1 tot 196.168.1.100.
Ik kan natuurlijk wel werken met de laptop dus wat zit ik te zeuren maar.... Ja ik wil nu eenmaal dat het werkt zoals het hoort.

Ik weet niet wat voor kabel je tussen de router en switch heb zitten ik weet niet als het veel uitmaakt wat de nieuwere herkennen het automatisch en passen het ook automatisch aan maar probeer eens een crossover kabel er tussen te doen en als je dat er al tussen heb probeer dat eens een straight. Misschien dat er ook een aparte up link slot zit op je switch als je dat al gebruik moet je eens een normaal slot proberen zo heb ik het hier wel gedaan en het werkt prima.

nou, ik heb verschillende kabels geprobeerd.
De switch is via poort 1 aangesloten, die lijkt daarvoor bedoeld.
Op de switch zijn twee desktop computers aangesloten en een printserver (hp jetdirect). Daarmee is geen enkel probleem. Alles krijgt een goed ip adres alleen de laptop niet.
kabel kapot dacht ik..... kabels geruild. geen verschil de laptop krijgt geen verbinding pc's wel.

Misschien dat de netwerk kaart zelf stuk is maar lijkt me sterk als je zei dat hij direkt doet als je hem aansluit op de router.
Probeer eens te pingen naar 127.0.0.1 zien wat hij dan zegt als dat niet werkt is waarschijnlijk je kaart stuk. E
En verder zal ik niet weten wat mogelijk nog meer mis kan wezen misschien iemand anders nog een idee?

Ja Badhunter,
dat was nog iets dat ik niet gecontrolleerd had. Nu wel. De netwerkkaart reageert netjes op de ping en lijkt dus goed te zijn. Eerlijk gezegd had ik het idee dat het iets is met de windows xp instellingen. Ik heb even geprobeerd met een live CD of Linux dezelfde problemen heeft..... ja dus. Network is unreachable. Ook hier krijgt de laptop geen ipadres van de router via de swicht toegewezen. Laat ik de switch ertussen uit dan is er geen probleem. Maar ik heb niet voor niets een switch.
Ik ga op internet zoeken op merk entype van de switch, misschien hebben meer bezitters deze problemen.

Ik heb ondertussen de switch retouur winkel gebracht en een andere aangeschaft. Geen problemen meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan