nieuwe switch,

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ik dan maar eens een poging wagen. Het verschil tussen 10, 100 of 1000 Mbps is natuurlijk de doorvoersnelheid (snelheid van je netwerk). Echter, schaf je een switch aan welke 1000 Mbps aan kan, dan moeten de andere netwerkcomponenten ook 1000 Mbps geschikt zijn. D.w.z. de bekabeling en de netwerkkaarten/-adapters.

Ik weet bijna zeker dat je netwerkkabel cat5 is, deze kan (volgens mij) 1000 Mbps aan mits volledig bezet.

Standaard is momenteel alles 100 Mbps, en dat is ook meer dan voldoende.

http://www.routershop.nl/products/bekabeld-netwerk/switches/5-poorts-switches/

Als je 100% lagloos wil gamen, dan moet je niet via het internet gaan gamen maar lokaal.
Via het internet heb je altijd kans op lag.

kunnen jullie wat switchen bij Alternate uitzoeken die qua merk goed zijn, snel zijn.. en waar ik vrijwel bijna lag loos mee kan gamen, ik download ook veel, dus een lekker Mb/sec. is nooit weg..

groetjes Remco

Hallo,

het prijsverschil bij switches zit hem idd in de doorvoersnelheid en of je een laag 2 of laag 3 switch hebt (laag 2 osi model zijn frames mac adressen dus alles dat onder de protocollen is, laag 3 is routering dat is alles wat met protocollen gedaan wordt.)
wat vooral de prijs bepaald is de capaciteid van de CAM tabel, in deze tabel houdt een switch de mac adressen van de devices bij die aan de poorten zitten zodat het snellen switchen kan. de goedkopere merken hebben maar een klein stukje CAM daar moet de hele switch het mee doen, maar de highend switched hebben CAM memory voor elke poort, natuurlijk moet de backplane zijn aangepast op dit snelle schakelen.

High end merken:
Cisco :thumb:
Nortel
HP

Low end
Linksys
netgear
draytec
edimax
en alle andere huis tuin en keuken merken

Hallo,

het prijsverschil bij switches zit hem idd in de doorvoersnelheid en of je een laag 2 of laag 3 switch hebt (laag 2 osi model zijn frames mac adressen dus alles dat onder de protocollen is, laag 3 is routering dat is alles wat met protocollen gedaan wordt.)
wat vooral de prijs bepaald is de capaciteid van de CAM tabel, in deze tabel houdt een switch de mac adressen van de devices bij die aan de poorten zitten zodat het snellen switchen kan. de goedkopere merken hebben maar een klein stukje CAM daar moet de hele switch het mee doen, maar de highend switched hebben CAM memory voor elke poort, natuurlijk moet de backplane zijn aangepast op dit snelle schakelen.

High end merken:
Cisco :thumb:
Nortel
HP

Low end
Linksys
netgear
draytec
edimax
en alle andere huis tuin en keuken merken

bedankt voor al deze informatie, is Linksys ook een low end swich??
die komt toch vaak in testen goed naar voren???

wat dacht je van TP-Link, asus, Sitecom of Level One ???
ik zoek een niet te dure swich, maar wel 1 met veel en goede opties...

kun je er zo 1 noemen of een linkje sturen..
(het liefst koop ik bij alternet.nl)

http://www.alternate.nl/html/catego...=Hubs+&+Switches&&tn=HARDWARE#Hewlett-Packard

Laatst bewerkt:
voor het doel waarvoor je hem gaat gebruiken, (ik dacht dat dat gamen was) zijn die merken die jij noemt goed genoeg (dit zijn allemaal low end) de highend waar ik het over heb zoals Cisco worden gebruikt in datacenters, productie omgevingen die geen of zeer weinig downtime mogen hebben.
als je met gamen een spel copieerd of iets anders over je netwerkje heen knalt en dat duurt iets langer dan heeft dat niet zo veel impact, maar als je een omgeving hebt waar veel switches aan elkaar zijn gekoppelt of veel verkeer over heen gaat dan is dat wel van belang.

dus mijn advies is eigenlijk neem gewoon een goedkope switch van linksys (dat is namelijk Cisco voor de thuismarkt), want ook de features die op een duurdere switch zitten heb je niets aan om te gamen, dus neem gewoon een non-manageble switch, kan er ook niet zoveel fout gaan.

kun je me een link vanaf alternate sturen? ik heb een budget van ongeveer 30 - 40 euro

nee dat is geen draadloze, er zijn geen switches die draadloos zijn, dan heb je een accesspoint. ik weet ook niet wat je doel is voor deze switch, maar voor de gamen is dit echt wel voldoende.

Dorco..
Als je een "bump" geeft.. zet er dan even iets meer in dan alleen 3 vraagtekens...

maar het ging er alleen om dat de post even weer naar voren gehaald werd... want was nog niet opgelost :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan