nieuwe Symbolen in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnetou50

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Mijn echtgenote maakt beroepshalve met regelmaat beschrijvingen van breiwerken. Hiervoor gebruikt ze in haar tekst veelvuldig officiele tekens die ze er naderhand zelf moet bijtekenen. Kan er mij iemand op weg zetten het maken van nieuwe symbolen die je dan kunt invoegen in word. We werken zowel met office 2003 als 2007.

Alvast aan iedereen bedankt voor de moeite

grtjes

Winnetou50

Ik had deze ook reeds gevonden maar volgens mij kan deze site mij niet op weg helpen van hoe ik ze via symbolen invoeg in word. Mijn echtgenote kent ongeveer alle breisteken wel maar zou die moeten kunnne invoegen tijdens het typen van de tekst.

alvast bedankt voor de snelle ractie

Winnetou50

Mooie site, maar het gaat om fonts die je in word kunt gebruiken.

Kijk hier eens; http://www.knittinguniverse.com/xrx/DownloadsList.php?CategoryID=32

Scroll naar beneden tot Symbols Font en klik er op.
Ga akkoord met de voorwaarden. (niet beroepshalve dus, naar als je dat wel doet hoef je alleen te vermelden waar je het font vandaan hebt, zie punt 4 net boven de download link).
Download het bestand; Knitter’s Symbols TrueType font for Windows (376 KB).
Pak het zip bestandje uit.

Nu heb ik zelf Vista, in Vista ga je naar de map c:\Windows\Fonts
Onder de rechtermuis knop heb je daar de optie Nieuw lettertype installeren, zoek het uitgepakte zip bestand op en installeer de (2) fonts.
Beide beginnen met de naam KSymbol.
Onder XP kan je ze zelf direct in de map C:\windows\fonts zetten meen ik.
Voor een overzicht; http://www.knittinguniverse.com/downloads/kfont/symbolschart.pdf

Laatst bewerkt:
hoi,

hier kunnen we al een eindje mee op weg maar er ontbreken er nog een paar. Er is een mogelijkheid om via een bepaal tekenprogramma zelf een symbool te maken en dan op te nemen in de lijst van de symbolen en speciale tekens en dit is nu net hoe ik zou willen doen. Alvast ebdankt voor de schitterende link

grtjes

winnetou

Ik zou zeggen mail de maker even, bespreek direct even het (commerciele) gebruik en klaar.
Andere optie is zelf met een font editor aan de slag gaan, maar dat is behoorlijk wat werk.
Zal eens kijken of ik wat kan vinden.

In Vista kan je met eudcedit een font editor starten...
Mogelijk in XP ook.

In vista kan je het gewoon in het zoek veld typen onder de start button.
In XP moet klikken op Uitvoeren en het dan in het venstertypen.

Bizar vreemde applicatie van microsoft overigens, als je naar Help gaat en dan kiest voor een websited bij M-soft met meer info kom je op een site waar helemaal niets te vinden is over eudcedit...

Zal is kijken of ik toch ergens een handleiding kan vinden.

Laatst bewerkt:
amaai dat gaat allemaal snel zeg die reactie's. Met die editor voor persoonlijke tekens kan ik zeker aan de slag. Heb er al eentje gemaakt maar vind hem nu alleen nietterug in de lijst van de speciale tekens, ik blijf proberen hoor, 'k hou jullie zeker op de hoogte

beste withaar,

de tip ivm de editor voor persoonlijke tekens was van onschatbare waaarde. Het was een beetje zoekwerk maar via de helpfunctie ben ik daar al aardig in opgeschoten. Het invoegen in een tekst bestand liep ook niet van een leien dakje maar ondertussen werkt dit ook al iets vlotter. Ieder teken krijgt een Unicode en wanneer je die intikt gevolgd door ALT+X dant veranderen de cijfers in het persoonlijk teken. Nu ben ik nog op zoek naar de manier om een sneltoets toe te wijzen aan dat persoonlijk teken maar mijn probleem is al voor 95% opgelost.

Met dank

Winnetou50

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Je zou een persoonlijke werkbalk kunnen maken met daarop buttons en achter elke button een macro die de ascii code aanroept.

Welke Word versie gebruik je?

ik gebruik de office 2007 op mijn laptop. Op de desktop zit nog 2003 maar denk niet dat ik daar alle tekens ga opnieuw maken. Zo zie je maar als het een beetje opgelost is dan graven we er weer wat dieper in om het gebruiksvriendelijker te maken zeker. Nu zijn we echt al een héél eind opgeschoten door jou tip, Withaar. Ik zal eens beginnen zoeken hoe je een persoonlijke werkbalk maakt en hoe je een macro maakt en daar aan vastkoppeld.
Wordt vervolgt zeker.

grtjes

Winnetou

Laatst bewerkt:
Onder2003 kan je heel snel en makelijk een eigen werkbalk aanmaken.
Onder 2007 gaat dit helaas allemaal wat lastiger (als je een eigen lint wilt maken).

Begin maar gewoon een nieuwe vraag als je daar meer over wilt weten.:)

Laatst bewerkt:
in office 2003 is het inderdaad vrij eenvoudig eens je de weg gevonden hebt. Ik zal inderdaad een nieuwe vraag aanmaken ivm het maken van een lint

echt bedankt voor de hulp

Winnetou50

eudcedit

Ik heb via dit progje een eigen letter aangemaakt doch als ik hem invoeg in Word via de code gevolgd door Alt+X staat hij niet op dezelfde basislijn als de andere tekst. Ook is hij niet van dezelfde grootte. Is daar een oplossing voor? Heeft Winnetou50 al een handleiding voor eudcedit gevonden? Heb zelf al gezocht maar tevergeefs. Ik begrijp ook niet waarom ik mijn aangemaakte letter niet terugvind via het commando Charmap. De helpfunctie is volgens mij onduidelijk daarover. Weet iemand hier meer over? Dank bij voorbaat.

Ik kwam dit nog tegen; http://www.sino.uni-heidelberg.de/course_resources/s02/eudcedit/

N.b. de fonts die je maakt staan alleen op je eigen PC, gebruik je ze in Word en verstuurd je de Word documenten kunnen anderen jou tekens niet zien. Alternatief is dat je het font mee stuurt.
Letter zweven normaal gesproken, d.w.z. er wordt bewust ruimte aan de onderkant gelaten voor karakters die naar beneden uitsteken zoals de j en g. Wil je een karakter op de zelfde hoogte als de a, b en c krijgen zal je hem van de vloer af moeten laten komen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan