Nieuwe systeem kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Hallo,

ik wil graag wat advies over het kopen van een nieuwe pc. Even snel bijvermelden dat 1200,- euro het budget is en dat een monitor(liefst een platte) inbegrepen moet zitten. Stuur me adressen van winkels of sites.

Een computer dat de komende 3 jaar nog kan meedraaien in elke opzicht, dus snel en betrouwbaar. Ook het spelen van nieuwe is een factor waar ik rekening mee wil houden.

Ik heb zelfs al winkels afgezocht en op het internet een aantal sites bezocht. Maar waar en hoe kan ik het beste kwaliteit krijgen. En wat raden jullie me aan, jullie zouden me echt kunnen helpen

Alvast bedankt,

Ook kun je nare ervaringen met winkels vermelden.

Ik overweeg om deze systeem te halen bij mycom. Ik denk dat dit een goede keuze is. Alleen de videokaart heb ik niet gekozen.

AMD Athlon 64 3000+

ASUS A8V Deluxe

Corsair 1024 MB DDR SDRAM PC333/2700

Western Digital WD2000JD, 200 GB

En een kast van CoolerMaster Centurion

bij elkaar 724,- euro.

Als ik er een dvd-brander bij koop en al dat zooi komt het neer op een bedrag van 838,- euro.

Er zit geen videokaart bij, want daar moet ik over nadenken nog.
Zelf denk ik aan een nvidia 6800 LE. Suggesties iemand.

Geplaatst door Fat_Tony
Ik overweeg om deze systeem te halen bij mycom. Ik denk dat dit een goede keuze is. Alleen de videokaart heb ik niet gekozen.

AMD Athlon 64 3000+

ASUS A8V Deluxe

Corsair 1024 MB DDR SDRAM PC333/2700

Western Digital WD2000JD, 200 GB

En een kast van CoolerMaster Centurion

bij elkaar 724,- euro.

Als ik er een dvd-brander bij koop en al dat zooi komt het neer op een bedrag van 838,- euro.

Er zit geen videokaart bij, want daar moet ik over nadenken nog.
Zelf denk ik aan een nvidia 6800 LE. Suggesties iemand.
Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij kom je dan ruim boven je budget.

http://www.tweakers.net/shopsurvey

Hier kan je ervaring met internetwinkels terug lezen. Altijd handig.

Compusupply
1287 euro voor een Amd 64 3000 (socket 939), 1024mb intern, geforce 6800 (128mb) EN tft-monitor 17inch

Eventueel kan je t ook zonder monitor doen en dan ergens een aanbieding opzoeken voor de monitor.

Kijk een bij een Dell Dimension 4700
Dan heb je een 3,2 ghz, met 1gb DDR2 intern, 128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE, Dell 173FP 17" Entry FlatPanel, 160GB Serial ATA met 8MBcache, Gratis : Dell™ A920 All-in-One Printer en officiele software erbij. Als je dan gewoon een jaar garantie (i.p.v. 3) neemt kom je op een bedrag van €1229.27 en daarvoor heb je een pc voorzien van de nieuwste technieken waarmee je zeker even vooruit kan.

zo'n X300se kaart is nou niet een die 3 jaar de laatste spelletjes blijft spelen. De nvidia 6800LE is bij mijn weten een PCi express kaart die niet op de asus A8V past die alleen een AGP poort heeft.

hmmm

Dus als je perse pci express erin wilt hebben zul je bij het intel kamp moeten kijken voorlopig. AMD heeft er nog niet eentje maar zal niet lang duren.

denk er nog even over na

Geplaatst door techie
zo'n X300se kaart is nou niet een die 3 jaar de laatste spelletjes blijft spelen.

Ben ik wel met je eens, alleen over 1,5 jaar is deze eenvoudig te vervangen voor een model wat dan wel weer goed werkt, als je dan behoefte daaraan zou hebben. Het blijft met videokaarten zeker een kwestie van hoe snel de spelontwikkelingen lopen en welke spellen je wilt spelen. Je kent mijn ATI 9800 pro, een prima kaart die nu alles fantastisch draait, maar ik ben bang dat die over 1,5 'zwaar verouderd' is voor de spellen die dan nieuw zijn.

Geplaatst door techie
zo'n X300se kaart is nou niet een die 3 jaar de laatste spelletjes blijft spelen. De nvidia 6800LE is bij mijn weten een PCi express kaart die niet op de asus A8V past die alleen een AGP poort heeft.

hmmm

Dus als je perse pci express erin wilt hebben zul je bij het intel kamp moeten kijken voorlopig. AMD heeft er nog niet eentje maar zal niet lang duren.

denk er nog even over na
Er zijn al moederborden Pci-E uit voor amd 64.
http://www.tweakers.net/pricewatch/102170 bijvoorbeeld

CORRECTIE

ben ook aan het lezen geweest over de nvidia 6800LE met AGP poort, schijnt iets van 200-250 euro te doen, kan alles aan en ALS er een kaart is die 3 jaar meegaat moet je daar eens kijken.

mens is nooit te oud om te leren blijkt maar weer

bedankt marsmannetje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan