Nieuwe systeem voor buurjongen

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik zoek een systeem waarmee mijn buurjongen voorlopig weer goed kan gamen. Hij heeft nu een pc van denk 7 jaar oud en die is echt brak aan het worden.

Gamen is het meeste wat ermee gedaan wordt. besturingssysteem is niet nodig. De jongen is veertien jaar en speelt games zoals de COD serie, maar ook race games, dus wel wat zware games moeten erop gespeeld kunnen worden. Gezien zijn vader niet van plan is om gigantisch veel uit te geven, lijkt het me handiger om naar AMD te kijken. Ik ben zelf niet thuis in het AMD gebeuren, gezien ik zelf altijd Intel neem.

Wie kan er wat leuks samenstellen, voor verschillende budgetten.
Alles is nodig dus kast mobo, graka enz...

Beetje lastig ik kan niet in zijn portemonnee kijken.:p
Hou het op iets van 600 mogelijk meer, schat ik. Er moet namelijk ook nog een monitor en printer komen, maar daar kom ik zelf wel uit denk ik.

Als ik hem spreek straks zal ik even vragen wat hij zelf in gedachten heeft.

Laatst bewerkt:
Bedankt zover, zal eens kijken. Assemblage doe ik zelf, dus die kan ik eraf laten. Eventueel nog een tweede schijf erbij voor RAID 1 configuratie.

raid-1 voor een pc voor buurjongen? Ik kan me niet voorstellen dat dit echt nodig/handig is.

Ik ben degene die het systeem draaiende moet houden. Zo ie zo komt er al een image van het systeem als backup op mijn server te staan, zodat ik vrij snel de boel weer terug kan zetten. Ben er ook nog niet uit over die RAID configuratie.

Ik zie het nut niet en het is ook nog zonde van het geld. Immers koop je dan 2 harde schijven terwijl je er maar 1 echt kan gebruiken. Dit terwijl je dan beter een betere videokaart of processor kan kopen.
Of gaat de vader van de buurjongen de pc ook gebruiken en heeft deze veel belangrijke bestanden?

Denk niet dat zijn vader veel van de pc gebruik maakt. Misschien inderdaad beter om er vanaf te zien.

eigenlijk is een image maken wel een goed idee. Ik zit nu al voor tigste keer de computer van mijn nichtje te herstellen....

Ik heb nu ook een image staan van zijn huidige pc op mijn server. Via het netwerk zo met Norton Ghost terug te zetten. Hier heb ik al heel vaak gebruik van moeten maken. Jeugd he, klikt overal op zonder te lezen.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan