FullShizzle
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 dec 2015
Geachte Excel-Guru's,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met volgende vraagstuk.
In kolom A in mijn tabel staan postcodegebieden voor diverse landen: 2 letters voor het land, 2 cijfers voor het postcodegebied. In de kolommen daarnaast staan tarieven die bij deze gebieden horen.
Graag wil ik de regels uit mijn tabel, die bij één bepaald land horen, verplaatsen naar een eigen tabblad. Dit tabblad moet de naam krijgen van het betreffende land.
Voor onderstaande tabel zouden dus 3 nieuwe tabbladen moeten worden gemaakt: AT, BE en FR.
In deze nieuwe tabbladen moeten dan de gegevens komen te staan die horen bij het land, dus in het nieuwe tabblad AT staan dan 2 regels, ditto voor BE en FR.
[table="width: 500"]
[tr]
[td]Code[/td]
[td]5kg[/td]
[td]10kg[/td]
[td]15kg[/td]
[td]20kg[/td]
[/tr]
[tr]
[td]AT10[/td]
[td]10[/td]
[td]20[/td]
[td]30[/td]
[td]40[/td]
[/tr]
[tr]
[td]AT20[/td]
[td]15[/td]
[td]30[/td]
[td]45[/td]
[td]60[/td]
[/tr]
[tr]
[td]BE10[/td]
[td]5[/td]
[td]10[/td]
[td]15[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]BE20[/td]
[td]10[/td]
[td]20[/td]
[td]30[/td]
[td]40[/td]
[/tr]
[tr]
[td]FR10[/td]
[td]50[/td]
[td]55[/td]
[td]60[/td]
[td]65[/td]
[/tr]
[tr]
[td]FR20[/td]
[td]40[/td]
[td]50[/td]
[td]60[/td]
[td]70[/td]
[/tr]
[/table]
Aangezien in de echte tabel een paar duizend regels zijn gevuld met een hele rits verschillende landen en ik deze actie maandelijks uit moet voeren, zou het geweldig zijn, als dit op een manier geautomatiseerd kan worden.
Heeft iemand een idee voor me?
Alvast bedankt!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met volgende vraagstuk.
In kolom A in mijn tabel staan postcodegebieden voor diverse landen: 2 letters voor het land, 2 cijfers voor het postcodegebied. In de kolommen daarnaast staan tarieven die bij deze gebieden horen.
Graag wil ik de regels uit mijn tabel, die bij één bepaald land horen, verplaatsen naar een eigen tabblad. Dit tabblad moet de naam krijgen van het betreffende land.
Voor onderstaande tabel zouden dus 3 nieuwe tabbladen moeten worden gemaakt: AT, BE en FR.
In deze nieuwe tabbladen moeten dan de gegevens komen te staan die horen bij het land, dus in het nieuwe tabblad AT staan dan 2 regels, ditto voor BE en FR.
[table="width: 500"]
[tr]
[td]Code[/td]
[td]5kg[/td]
[td]10kg[/td]
[td]15kg[/td]
[td]20kg[/td]
[/tr]
[tr]
[td]AT10[/td]
[td]10[/td]
[td]20[/td]
[td]30[/td]
[td]40[/td]
[/tr]
[tr]
[td]AT20[/td]
[td]15[/td]
[td]30[/td]
[td]45[/td]
[td]60[/td]
[/tr]
[tr]
[td]BE10[/td]
[td]5[/td]
[td]10[/td]
[td]15[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]BE20[/td]
[td]10[/td]
[td]20[/td]
[td]30[/td]
[td]40[/td]
[/tr]
[tr]
[td]FR10[/td]
[td]50[/td]
[td]55[/td]
[td]60[/td]
[td]65[/td]
[/tr]
[tr]
[td]FR20[/td]
[td]40[/td]
[td]50[/td]
[td]60[/td]
[td]70[/td]
[/tr]
[/table]
Aangezien in de echte tabel een paar duizend regels zijn gevuld met een hele rits verschillende landen en ik deze actie maandelijks uit moet voeren, zou het geweldig zijn, als dit op een manier geautomatiseerd kan worden.
Heeft iemand een idee voor me?
Alvast bedankt!