Nieuwe Tablet met legal word, kan dat?s

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Goede morgen.
Mijn zwager heeft een uitvaart bedrijfje en heeft een hoop mee te slepen naar een klant. Hij wil graag verder met een nieuwe legale ms word licentie die hij nog heeft. Tevens is word voor hem belangrijk omdat hij voorbeelden op moet sturen naar een drukker EN de programma,s waar hij mee werkt geënt zijn op verwerken in word. Liefst had hij een 10 inch tablet (lijkt mij dan logisch met een toetsenbord) die ook nog wel een redelijke accuduur heeft. Mijn vraag aan U is. Kan word op een tablet geïnstalleerd worden?( Op een android versie kan dit volgens mij niet, maar mogelijk wel op een ios besturingssysteem?)Of moet hij dan toch gaan kijken naar een kleine lichte laptop. En ja, de prijs moet ook wel redelijk zijn als het even kan.
Graag uw advies in deze. Suggesties hoor ik natuurlijk ook graag.
Gr. Dump.

Goedemorgen,

Heb je vraag even naar tablets/pocketpc verplaatst hoort hier even beter thuis . Succes met je vraag:thumb:

Kijk eens in deze link.
Daar staan drie pakketten die geschikt zijn.
De 10 inch tablets zijn het meest geschikt om mee te nemen.
Denk wel aan de opslag capaciteit,
Voorkeur van mijzelf een ipad met office maar dat is dus heel persoonlijk.

zo ver ik weet zijn er maar twee manieren om met MS Word op een tablet te werken.
N.l met een Windows 8RT tablet, of met n Windows 8 tablet.
Bij Windows RT kan er beperkt apps worden geïnstalleerd, maar heeft standaard office 360 (en dus word) "aan boord"
Een een Windows 8 tablet heeft een gewone Windows installatie. Daar kun je dus zelf Word op installeren
In deze link twee voorbeelden ter vergelijking.
Een kleine lichte laptop kan natuurlijk ook. Daar is deze Levono een voorbeeld van.
De keuze is afhankelijk van de wijze van gebruik en de eigen voorkeur.
Mvg leo

Laatst bewerkt:
Word (Office) is er wel voor iPhone maar niet voor iPad.

Alhoewel ik niet precies weet wat iemand in de uitvaart branche nodig heeft mijn advies om gewoon één volwaardige laptop te nemen. Hiermee kun je gewoon prima Word documenten bewerken en daarnaast makkelijk mee te nemen. Kies je voor andere oplossingen dan is het bijna altijd nodig om 2 apparaten aan te schaffen om alles te kunnen doen wat nodig is. Als je dan naar de totale prijs gaat kijken dan is de aanschaf van een laptop het voordeligst.

Zorg meteen voor een online backup op de laptop. Kan er ook niets mis gaan met bestanden.

Microsoft Surface 2 of Surface Pro 2 zijn de beste keuzes.

Allen hartelijk dank voor de adviezen.
Ik ga met jullie tips is aan de gang. Natuurlijk is het bedrag wat zoiets kost niet bepalend. Maar in de winkel adviseren ze gelijk het duurste omdat hij er geen verstand van heeft. Er gingen al laptops over de toonbank van 1200€. En dat is gewoon niet nodig. Overkill in zijn geval. Hij koopt wat goed voor hem is, dat moge duidelijk zijn. Ik heb alleen met mijn vraag de prijsadviezen wat willen laten zakken.

Ik neem aan dat word op een windows8 tablet geheel anders benaderd moet worden (touchscreen) dan op een Lenovo laptop (kan neem ik aan wel een muis aangezet worden), zoals leofact voorstelt.
Mijn zwager is geen computer held en ik neem aan dat de Lenovo dan al gauw de voorkeur heeft. Deze manier van werken is hij al gewend.
Gr. Dump.

Laatst bewerkt:
Je kan ook en muis/toetsenbord, usb,externe hard schijf... aansluiten op een Surface tablet hoor.

Klopt, wakmen.
Maar de prijs is wel wat aan de hogere kant t.o.v. b.v. de lenovo.
Gr. Dump.

Je hebt gelijk. Ik keek naar een verkeerde.
Is inderdaad een mooi bedrag.
Gr. Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan