nieuwe tecnologien? amd/pentium

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo allemaal
ik vraag me af wat de techniek de komende 2 jaar voor ons in petto heeft
zijn we op een punt beland dat er niet veel snelheid en innoviteit word behaald of staan er veel dingen te gebeuren.
bijvoorbeeld op het gebied van snelheid, fsb, etc.

Er zal precies hetzelfde gebeuren als we de laatste 20 jaar hebben gezien.
Het wordt sneller en sneller en de enige beperking ligt in de software die niet berekend is op de enorme snelheid.
Neem bijv. Office 2003 werkt uitstekend met zeg een pent 3 750. Waarvoor heb je dan een pent 4 3200 nodig.
tav van spellen ligt het anders.

leuk topic voor een gedachtenspinsel / gokje, voorspelling... ??? -->

voor de jaarwisseling van 2005 / 2006 zitten we op 9.9 GHz.......................... :eek:

Ik denk dat het met het toenemen van de snelheid in Mhz/Ghz wel mee zal vallen. Ik denk dat de 64 bits processor meer voet aan de grond krijgt. Hierdoor is al een flinke snelheidswinst te behalen. Er is al een 64bits testversie van XP te downloaden.

en misschien nog een reactie op het antwoord van Sigma :

Office werkt idd. prima op de configuratie die jij noemt, maaaaaaaaaar,

mijn ervaring met een draaiboek (dat ik jaarlijks maak) voor een sportief evenement en welk draaiboek bestaat uit zo'n 85 pagina's, gedeeltelijk met tekst en voorzien van de nodige graphics, "trekt" mijn huidige AMD1900XP dat veeeeeeeel sneller dan mijn 2e machine, een AMD Athlon 1.1.

Oke, oke, 't is niet alleen de processor die daarvoor verantwoordelijk is. Ook de veel snellere videokaart en (sneller / hoeveelheid) geheugen, blazen in die verbeterde prestatie een deuntje mee, maar toch.......

is het dan alleen de snelheid die steeds verhoogd word?
en tot in hoeverre is die fsb dan belangrijk?
kan de rest van de hardware wel meekomen met die ontwikkelingen? zoals de harde schijf, geluids en videokaarten.koeling.moederborden
enne 9.9 ghz? klinkt ook weer zo raar, dan maar een 10
met het oog op spellen kan ik me indenken dat de bedenkers van de spellen en processoren erg goed op elkaar inspelen.

Dubber,
ik ben het best wel met je eens...........

het wip-wap effect speelt m.i. een gigantisch grote rol binnen het gehele computer / softwaregebeuren.

Ik was in 1986 (?) heeeeeeeeel tevreden met mijn Philips MSX computertje (zonder hdd en een "rammelende" A-drive.) Ook de spelletjes die ik daarop kon spelen vond ik toen al "fantastisch". Toen kwamen de 16, 25, 33, en 44 en later ook nog de 60 of 66 (geloof ik) Mhz processors en dat was een "godswonder" voor de liefhebbers. De softwarefabrikanten zaten vervolgens ook weer niet stil en ontwierpen games die het onderste uit de kan haalden v.w.b. de processoren.

Vervolgens herhaalde het geheel zich weer en inmiddels is het 2004.................. :D

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Nieuwe moederborden worden binnenkort uitgerust met PCI Express. Dit is de opvolger/vervanger van de AGP-poort.

Kijk hiervoor hier:
http://www.tweakers.net/search?DB=N...9&Einddatum=06-02-2004&Sortering=Tijd&x=0&y=0

Ook komen er nieuwe videokaarten uit, zoals de NV40 (nVidia) en de R420 (ATi).

NV40:
http://www.tweakers.net/search?DB=N...9&Einddatum=06-02-2004&Sortering=Tijd&x=0&y=0

R420:

Beide kaarten zouden worden uitgerust met GDDR3-geheugen, maar deze schijnt niet op tijd klaar te zijn.

En op games-gebied komen er ook steeds meer gedetailleerde games uit. Denk aan HalfLife2 (uitgesteld naar zomer dit jaar), Doom3 (release in maart waarschijnlijk), STALKER (release in mei) en Far Cry (release in maart). Ook is Quake4 in ontwikkeling (loopt op de zware Doom3-engine).

Eigenlijk zijn er veranderingen op elk computergebied. :D

-edit-

Rot IBM-toetsenborden. :mad:

Laatst bewerkt:
Ik heb ook ergens gelezen dat volgend jaar computers op de markt komen die compleet andersom zijn ingericht (dus moederbord aan rechterkant ipv linkerkant en dergelijke). Dit ivm luchtstromingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan