[Nieuwe telefoon] SonyEricsson K750

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Aangezien mijn huidige telefoon wat begint te sukkelen met de batterij en ik dus langzamerhand toe ben aan een nieuwe ben ik wat op zoek gegaan naar een geschikt toestel. Ik kwam uit bij de SonyEricsson K750.

Specs:

Afmetingen:

# 100 x 46 x 20.5 mm

Gewicht:
# 99 gram

Display:
# 262.144 kleuren
# 176x220 pixels
# 1,8" TFT, 18 bit

Intern geheugen:
# 38MB

Extern geheugen:
# 64MB bij K750 geleverd
# MemoryStick Duo en MemoryStick Duo Pro ondersteuning

Camera:
# Foto resolutie: 1632x1224 pixels (2.0MP)
# Ingebouwde flitser (LED)
# Video resolutie: 176x144 (QCIF) en SubQCIF (128 x 96)
# 4x Digital Zoom

Accu:
# 900 mAh Li-Polymer accu
# Standbytijd tot 400 uur
# Spreektijd tot 9 uur

Verbindingen:
# GSM 900 MHz/1800 MHz/1900 MHz
# GPRS (General Packet Radio Service)
# CSD (Circuit Switched Data, ook bekend als GSM-data)

# HSCSD (High Speed Circuit Switched Data, bestaat niet in Nederland)
# Bluetooth 2.0* protocol class 2
# Infrarood Interface (Maximaal 115,200 bps)
# USB interface (Massive Storage Device)

* 2.0 is een geheel nieuwe BT versie. Het heeft tov. BT 1.2 een hogere datadoorvoer en meerdere verbindingen tegelijk mogelijk.

Messaging:
# SMS
# EMS
# MMS
# Ruimte voor totaal 200 berichten
# Predictive text input (T9)
# E-mail, meerdere accounts

Audio/Video:
# Polyfoon geluid (40 kanaals)
# MP3 ringtones
# MP3 speler, Mega Bass™
# FM Radio, 20 voorkeur zenders, RDS (Radio Data System)

Media formaten ondersteuning:
# Video: MPG4, 3GPP™, SDP en H.263 Profile 0 Level 10
# Audio: AMR, MIDI (General MIDI 1, SP-MIDI), E-Melody, I-Melody, AMR-NB, MP3, MP4, 3GP, M4A, WAVE, RHZ, XMF en AAC
# Afbeeldingen: JPEG, GIF87, GIF89A, PNG, SVG, WBMP en BMP

Java™ ondersteuning:
# CLDC 1.1 (JSR 139)
# MIDP 2.0 (JSR 118)
# Wireless Messaging API (JSR 120)
# Mobile Media API (JSR 135)
# Java™ Technology for the Wireless Industry (JSR 185)
# Java™ API for Bluetooth (JSR 82)
# PDA Optional Packages for J2ME™ Platform (JSR 75)

Overige:
# MusicDJ™, Advanced Ringtone Composer
# VideoDJ™
# PhotoDJ™
# Wireless Village
# SyncML
# WAP 2.0

Dit lijkt me een erg mooi toestel die de komende jaren ook nog wel meegaat door de vele functies.

Zijn er hier mensen met dit toestel? Want zoals altijd heb ik een aantal vragen zodat ik zeker weet dat het geen miskoop is ;)

Hier komen ze:

- Hoelang gaat de batterij mee als je regelmatig MP3 /Radio luistert? (In de trein bijv.. 7 uur aan 1 stuk) op gewoon volume.
- Hoelang gaat de batterij mee als je een game doet? Dit zal ook regelmatig voorkomen want volgens mij zijn er erg gave spellen voor dit toestel. (Java / Symbian ??)
- Hoe is het volume tijdens het bellen? Hard genoeg? Of zoals met m'n huidige toestel.. te zacht?
- Kan je dmv Bluetooth / Kabel games, ringtones etc erop zetten? Of moet dit persé via WAP / GPRS oid.

Uiteraard zijn alle verdere ervaringen ook welkom, maar dit zijn eerst even m'n vragen ;)

Thx !

Greetz,

Dennis

k750i is een gaaf ding :thumb:
Een vriend van me heeft m, fijn ding :)

Ikzelf heb de voorganger, de k700i, ook een prima ding (na firmware upgrade) :)

Geplaatst door aaajeetee
k750i is een gaaf ding :thumb:
Een vriend van me heeft m, fijn ding :)

Ikzelf heb de voorganger, de k700i, ook een prima ding (na firmware upgrade) :)

Hoelang gaat de batt ongeveer mee? Ze zeggen wel 400 uur standby, maar als je gewoon regelmatig wat muziek luistert, smst, belt enzo?

Ik wil hem kopen in maart (Na m'n verjaardag :p) dus denk dat ie dan wel wat in prijs gezakt is :)

Geplaatst door BrEeZeR

Hoelang gaat de batt ongeveer mee? Ze zeggen wel 400 uur standby, maar als je gewoon regelmatig wat muziek luistert, smst, belt enzo?

Ik wil hem kopen in maart (Na m'n verjaardag :p) dus denk dat ie dan wel wat in prijs gezakt is :)
Nadat ik bij die van mij de firmware heb geupgrade gaat ie sowieso wel een (werk)week mee :)

Echt bijgehouden heb ik het niet, en luister in de trein altijd radio enzo (op maandag en donderdag) en maak int weekend nogal s wat foto's enzo..

Geplaatst door aaajeetee

Nadat ik bij die van mij de firmware heb geupgrade gaat ie sowieso wel een (werk)week mee :)

Echt bijgehouden heb ik het niet, en luister in de trein altijd radio enzo (op maandag en donderdag) en maak int weekend nogal s wat foto's enzo..

Das wel lekker dan ! Heb er al veel over gelezen enzo maar lijkt me steeds meer een VET ding :p

Kan je btw mp3 over de speakers spelen? Ja toch? Lijkt me ook wel tof namelijk :)

Geplaatst door BrEeZeR

Das wel lekker dan ! Heb er al veel over gelezen enzo maar lijkt me steeds meer een VET ding :p

Kan je btw mp3 over de speakers spelen? Ja toch? Lijkt me ook wel tof namelijk :)
Standaard doet ie de mp3s over de speaker ja :)
Als je radio aan hebt (met dat koptelefoon ding, dat is de antenne), dan kan je er ook voor kiezen om de speaker te gebruiken, dus das wel fijn :):thumb:

Beter, dan hoef je niet altijd je doppen erin te hebben. Erg vet als je alleen ergens op een stationnetje staat te wachten in the middle of nowhere.. of op de bus ofzo. :thumb:

Hoe is de geluidskwaliteit? Niet echt super met bass enzo zeker?

Geplaatst door BrEeZeR
Beter, dan hoef je niet altijd je doppen erin te hebben. Erg vet als je alleen ergens op een stationnetje staat te wachten in the middle of nowhere.. of op de bus ofzo. :thumb:

Hoe is de geluidskwaliteit? Niet echt super met bass enzo zeker?
Ik vind de mijne voor een telefoon echt een supergeluid hebben :) Zit ook nog een equalizer in, dus je kan alles instellen:)

Heb wel eens zo'n nokia gehoord (met hetzelfde liedje), dat klonk nergens naar, werd raar geluid
Zelfs met oordopjes nog goed geluid :thumb:

Heb t ding in de trein ook altijd op full volume :)

Goed, heb de w800i uiteindelijk besteld voor 9,50 per maand zonder belminuten enzo, maar komt goedkoper uit dan dat ik hem zo los koop ;) Gebruik dat kaartje verder ook niet behalve dat ik 1 keer per maand ff moet bellen / smsen om te laten zien dat ie wel "actief" is.

Waarom de w800i en niet de K750? w800i heeft een "Flight" modus zodat je gewoon muziek kunt luisteren en camera etc kan gebruiken zonder dat hij verbinding maakt met het netwerk. Verplicht voor in het vliegtuig en soms handig in de trein ;) Ook zit er een 512mb kaartje bij en echt super oordoppen (Lees veel reviews / topics etc).

Post wel foto's als ik hem binnen heb :D

Nou als je 7 uur aan een stuk luistert in een trein loopt ie wel snel leeg ja. Mp3 muziek vreet ook geheugen daarom heb ik er gelijk 512 mb erop gezet. Maar 1 gb kan ook al. Het geluid is super met equil. en bas instellingen. Handsfree is minder al kun je daar geloof ik ook weer een chip in zetten. Batterij aanduiding is super met dit ding. Heb Samsung gehad en dat was een drama met de batterijaanduiding.

Het volume is goed genoeg voor het bellen en goed te stellen al zijn er betere knopjes bij andere toestellen. Geluid is hard genoeg.

Downloaden via internet gaat prima met usb kabel of liever zoals ik dat doe met een Reader. Dit werkt als een pc. Lekker makkelijk verschuiven dus. Maak je mapjes alvast klaar en hopla.

Veel succes ik ben er heel erg tevreden mee, nu nog de updates (zie mijn vraag)

Heb hem sinds vanmorgen binnen, bevalt me prima :thumb: Lekker scherp beeld, super geluid en je kan er nog mee bellen ook :p

Verder... sja kweet niet? Vraag maar :p

Heb het toestel nu bijna een jaar. Of wellicht al een jaar alleen die joystick :evil: Hij weigert nu steeds meer. Schoonmaken met stofzuiger of borsteltje helpt al niet meer. Wat nu? Hoor hier heel veel klachten over.

Da's inderdaad een bekend probleem bij Sony Ericsson, na een tijdje doet de joystick raar.

Het is te hopen dat ze bij SE daar een keer wat aan gaan doen. Of verbeteren of de joystick er helemaal uitgooien. Zo blijf je namelijk klooien en dat is toch reuze zonde want verder is dit toestel top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan