Nieuwe telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Goedemiddag

Mijn huidige abonnement loopt bijna af en ik wilde me richten op een nieuwe telefoon. Aangezien ik geen verstand heb van de nieuwste generatie telefoons wil ik graag jullie hulp hierbij.

Als ik naar de Hi site ga (waar mijn huidige abo van is), zie ik diverse aanbiedingen:

• Samsung Star S5230 t.w.v. €141, met Abonnement: Hi Online 15, 2 jaar (75 min/150 sms), €13,95 p/mnd.
    Deze heeft geen wifi, dus valt eigenlijk al snel af. Ook kan ik hierbij voor €2,50 p/mnd Eindeloos online krijgen.Dit wekt dan weer de vraag op wat ik heb zonder die Eindeloos Online, aangezien het 'normale' abonnement "Hi Online" heet..
  • En dan staat er nog de LG Renoir 8GB Black t.w.v. €362, met Abonnement: Hi Online 15, 2 jaar (75 min/150 sms), €13,95 p/mnd.
    Deze heeft dan weer geen bluetooth. Niet handig dus.

Hier heb ik dus even naar gekeken, en wat reviews gelezen. Bij de Samsung staat er dat het touch screen niet echt aanraakgevoelig is, maar drukgevoelig, dus dat je het scherm toch wel iets moet indrukken. Dit lijkt me zeer iritant.

Wat ik graag wil met mijn telefoon:

• Wifi
  • Full touch (single of multi?)
  • Bluetooth lijkt me redelijk handig
  • MP3 speler, FM radio
  • GPS is misschien wel leuk, maar wat houdt dit precies in op een telefoon?

Ook las ik ergens iets over de wifi en wpa2 encryptie. Zijn er telefoons die dit wel en niet ondersteunen of zo? Thuis gebruiken wij WPA2-Personal met AES versleuteling. Wel handig dus dat ik hierop kan met de telefoon.

Ook zit er een OS op de telefoon. Welk OS is beter, en wat kun je waarmee? Hier ben ik dus nog helemaal niet in thuis.

Het abonnement. Ik zit nog te twijfelen of ik een goedkoop abo neem en een losse telefoon koop, of een abo met een gratis telefoon. Bij de eerste optie zit je niet met hoge maandlasten, maar misschien is de tweede optie uiteindelijk wel goedkoper?

Dus als iemand tips heeft, hoor ik ze graag!

Mvg,
Niek

[edit]
In de bijlage staan een aantal telefoons waarvan ik de specs op een rijtje heb gezet.[/url]

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goedemiddag

Mijn huidige abonnement loopt bijna af en ik wilde me richten op een nieuwe telefoon. Aangezien ik geen verstand heb van de nieuwste generatie telefoons wil ik graag jullie hulp hierbij.

Als ik naar de Hi site ga (waar mijn huidige abo van is), zie ik diverse aanbiedingen:

• Samsung Star S5230 t.w.v. €141, met Abonnement: Hi Online 15, 2 jaar (75 min/150 sms), €13,95 p/mnd.
    Deze heeft geen wifi, dus valt eigenlijk al snel af. Ook kan ik hierbij voor €2,50 p/mnd Eindeloos online krijgen.Dit wekt dan weer de vraag op wat ik heb zonder die Eindeloos Online, aangezien het 'normale' abonnement "Hi Online" heet..
  • En dan staat er nog de LG Renoir 8GB Black t.w.v. €362, met Abonnement: Hi Online 15, 2 jaar (75 min/150 sms), €13,95 p/mnd.
    Deze heeft dan weer geen bluetooth. Niet handig dus.

Hier heb ik dus even naar gekeken, en wat reviews gelezen. Bij de Samsung staat er dat het touch screen niet echt aanraakgevoelig is, maar drukgevoelig, dus dat je het scherm toch wel iets moet indrukken. Dit lijkt me zeer iritant.

Wat ik graag wil met mijn telefoon:

• Wifi
  • Full touch (single of multi?)
  • Bluetooth lijkt me redelijk handig
  • MP3 speler, FM radio
  • GPS is misschien wel leuk, maar wat houdt dit precies in op een telefoon?

Ook las ik ergens iets over de wifi en wpa2 encryptie. Zijn er telefoons die dit wel en niet ondersteunen of zo? Thuis gebruiken wij WPA2-Personal met AES versleuteling. Wel handig dus dat ik hierop kan met de telefoon.

Ook zit er een OS op de telefoon. Welk OS is beter, en wat kun je waarmee? Hier ben ik dus nog helemaal niet in thuis.

Het abonnement. Ik zit nog te twijfelen of ik een goedkoop abo neem en een losse telefoon koop, of een abo met een gratis telefoon. Bij de eerste optie zit je niet met hoge maandlasten, maar misschien is de tweede optie uiteindelijk wel goedkoper?

Dus als iemand tips heeft, hoor ik ze graag!

Mvg,
Niek

de lg renoir 8gb heeft gewoon bluetooth:
http://www.portablegear.nl/reviews/LG_Renoir.htm

en ik heb gehoord dat het een goede telefoon is

Hé inderdaad.. :confused: Zal wel verkeerd gekeken hebben ;)

Zowel de Samsung Star als de LG Renoir hebben een "eigen" OS, dus geen WM of Symbian. Dit beperkt de mogelijkheden van addon software behoorlijk (bijv. navigatiepakketten als TT of Garmin)

De LG Renoir heeft erg weinig volume... in een menigte is de ringtone nauwelijks hoorbaar.

De Lg Cookie (kp500) geweldig ding,
voor een spot prijs! alles der op en der aan!

De Samsung Jet heeft alles wat je zoekt, incl. TomTom

@erpcity Dus een positief punt zou zijn dat het OS van de mobiel WM is of Symbian? Of zijn er meer besturingssystemen die ook addon software aankunnen?
Dat hij niet te horen is, is niet zo'n probleem, mijn huidige telefoon staat toch altijd op trilstand ;)

@mrmusic, Daar zat ik net ook naar te kijken. Dit is inderdaad een van de betere keuzes die ik ben tegengekomen. Het is me alleen nog niet duidelijk welk OS deze heeft. Ook zie ik een verschil tussen deze en de HTC Hero (die een vriend van me heeft), namelijk de touchscreentechniek, Resistief vs Capacitief. Wat houdt dit in?

Laatst bewerkt:
htc touch, sony ericcson s500i (kwa geluid heel goed(zonder touchscreen)) samsung corby, mda touch (goedkoop toestel wel goed), nokia 5800 xpress music, nokia 5530 geloof ik.
etc.

allemaal goede telfoons maar zeg eens wat je nu echt wil. functies, os, enz.

allemaal goede telfoons maar zeg eens wat je nu echt wil. functies, os, enz.

Ik vind het vooral belangrijk dat er Wi-Fi op zit, en er een beetje fatsoenlijk mee gesurfd kan worden. Wat OS betreft, hier weet ik niks van icm een telefoon. Wat extra addon software installeren vind ik wel een positief iets.
Met mijn huidige telefoon luister ik elke dag muziek, dus dat is ook erg belangrijk. Ook een FM-radio ontvanger moet hij hebben.

Oh, en voor de bijdehandjes onder ons, bellen en smsen zou ook leuk zijn :D :P

Zie de topicstart voor een bijlage met vergelijkingen die ik van Tweakers.net geplukt heb ;)

Laatst bewerkt:
met de eisen die je stelt zou ik zeggen de htc touch weet neit of er radio opzit maarde rest kan je er in iedergeval mee

De Samsung Jet heeft alles wat je zoekt, incl. TomTom

Vreemd... TomTom zelf zegt dat ze dit apparaat niet ondersteunen.
Misschien met een "patch" of andere aanpassing?

Ondersteunde gsm's :
ERA MDA Vario IV
HTC P3470
HTC Touch Cruise
HTC Touch Cruise II
HTC Touch Diamond 2
HTC Touch HD
HTC Touch Pro
HTC Touch Pro 2
HTC TyTN II
O2 XDA Diamond Pro
O2 XDA Guide
O2 XDA Orbit 2
Orange HTC Touch Pro
Orange P4550
Samsung i900 Omnia
SFR HTC Touch HD
SFR HTC Touch Pro
Sony Ericsson XPERIA X1
Swisscom HTC Touch Pro
Swisscom HTC Touch Pro 2
Swisscom XPA1615
T-Mobile MDA Vario III
T-Mobile MDA Vario IV
Vodafone HTC Touch Pro
Vodafone XPA1615

De Jet heeft (wederom) een door S. zelf ontwikkeld OS (TouchWiz 2.0)

Ik wilde aanvankelijk voor de Jet kiezen, maar een vriend van me heeft me overgehaald om een HTC Hero te nemen. Dit omdat de Jet geen eigen OS heeft, en dit degene met de meeste functies is tussen de HTC's.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan