• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuwe toegevoegde dubbelingen in bestand A alleen eerste in bestand B

chosen67

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2019
Berichten
14
In BRON-bestand voert een onderwijskundige nieuwe data toe m.b.t. ontwikkelde modules voor het onderwijs. Dit varieert per cohort.
In Uitvraag-bestand voeren onderwijsteams informatie in t.b.v. de planning/roostering.
Omdat niet altijd helder is dat er nieuwe informatie wordt toegevoegd aan BRON, wil ik de documenten koppelen:
Bij invoer van een nieuwe module (meerdere regels dus) in BRON wil ik in Uitvraag de volgende data laten toevoegen:
nieuwe regel met Modulenaam (uit kolom K van BRON) voor cohort 2023 en Moduleteam MOT (kolom T uit BRON).
Met een query is het me niet gelukt omdat ik dat alle regels krijg met die nieuwe modulenaam erin
 

Bijlagen

  • Uitvraag.xlsx
    40,1 KB · Weergaven: 10
BRON-bestand bleek te groot.

Hoop dat iemand mij zo wel kan helpen;)
 

Bijlagen

  • BRON.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 11
Ik begrijp er geen bal van. Wat is Bron, is dat de data op blad1 waar en wat moet er gedaan worden, een nieuwe tabel met uitvraag en wat moet daar dan allemaal inkomen. Aan de antwoorden te zien zijn er niet veel die het wel begrijpen.
Maak een voorbeeld wat de bedoeling is. Ik begrijp dat je van de kolom Module er maar één per aantal wilt overhouden en met dat 2023 wat bedoel je daarmee.
 
Excuses voor de onduidelijkheid. Ik heb er blijkbaar te weinig woorden aan gegeven. Ik ga het nog een keer proberen en hoop dat mijn vraag dan begrepen wordt. Het gaat om 2 bestanden: Uitvraag.xlsx en BRON.xlsx. Deze bestanden staan op verschillende plaatsen in SharePoint en er werken verschillende mensen in. Nu wil ik graag dat als er in BRON een module wordt toegevoegd in kolom D dat er dan in bestand Uitvraag in kolom A deze wordt toegevoegd.
Er zijn 2 restricties:
- de module moet per cohort worden toegevoegd
- de module moet per cohort maar 1 keer worden overgenomen (in BRON staan er per module meerdere regels)

Met een query kom ik er niet uit: er wordt namelijk niet samengevoegd en ook aan x.zoeken heb ik niets denk ik omdat er geen unieke codering bestaat in Uitvraag waar mee gezocht moet worden.

Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijker is. Ik heb de 2 bestanden opgeschoond en opnieuw toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Uitvraag.xlsx
    19,5 KB · Weergaven: 0
  • BRON.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan