Nieuwe Toshiba windows 8 terug naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hoi,

Ik heb voor mijn ouders een nieuwe Toshiba Satellite C70D A 117 gekocht met standaard windows 8.
Nu had ik zelf windows 8 nog niet gezien maar dit is erg wennen, en voor mijn ouders dus al helemaal niks.

Graag wil ik hem formatteren en windows 7 erop knallen. Ik heb een windows 7 cd maar heb op internet verschillende verhalen gehoord dat een laptop dan de cd niet wil booten?

Hoe weet ik of dit nu wel gaat lukken, voordat ik er windows 8 afgooi?

bedankt

Erik

Hoi,

weet je zo als je de dvd speler als first boot zet merk je gauw genoeg of hij daarvan op wilt starten ,en heb je al gekeken of er nog win 7 drivers zijn voor dat notebook.

Laatst bewerkt:
Misschien eerst een image maken alvorens je aan de actie begint ?
Dan kan je altijd terug.

Bedenk dat het problemen kan geven om de juiste drivers te vinden welke onder W7 draaien voor de nieuwste hardware.

Waar zou ik kunnen controleren of de drivers bestaan voor win 7? En waarvoor? De grafischekaart ken ik het type van maar de rest?

Dit zijn de gegevens:

Windows 8.1 64-bit (pre-installed)
AMD Essentials E1-2100 Accelerated Processor
Toshiba TruBrite ® HD + TFT beeldscherm met 16: 9 aspect ratio en LED-achtergrondverlichting
750 GB
Mat zwart afwerking met haarlijn patroon, zwart toetsenbord
6,144 (4,096 + 2,048) MB
DDR3 RAM (1.333 MHz)
AMD E1-2100 APU met AMD Radeon™ HD 8210 Graphics
maximum life : tot 4h30min (Mobile Mark™ 2012)
gewicht : vanaf 2,7 kg
B x D x H : 413,0 x 268,0 x 31,3 (voorzijde) / 33,7 (achterzijde) mm

Volgens mij las ik hier een daar iets over UEFI of iets dergelijks. ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu probeer ik Windows7 te installeren maar loopt hij vast met een melding dat de schijf gpt is dus niet kan installeren?
Iemand een oplossing?

Na veel speurwerk op internet is het gelukt.
Met een bootable USB stick met Gparted erop de schijf leeg gegooid en omgezet van GPT naar MBR.
Daarna kon ik Windows 7 gewoon weer installeren. Loopt nu als een zonnetje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan