Nieuwe TV, oude versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Hallo,

Sinds kort heb ik een Toshiba LED tv ( 32SL738 ). Daar heb ik een oude Aristona dvd-speler op aangesloten(scart), een ps3(scart) en ik had nog een oude versterker (Aristona ST1403).
Daarbij heb ik KPN Digitenne met insteekkaart (dus geen extra kastje/afstandsbediening).

Het geluid via de tv lukt uiteraard prima.
Het punt is, op welke manier ik de versterker ook aansluit op de tv (tulp aansluiting, 2 stekkertjes rood en wit) ik krijg er geen geluid uit als ik tv kijk.
Als ik de versterker aansluit op de dvd-speler lukt het echter wel! Versterker aansluiten op de ps3 gaat uberhaubt niet, geen aansluiting voor.

Graag zou ik dus ook tv willen kijken met geluid van de versterker, het liefst ook gebruik maken van ps3 met dit geluid. Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?

bvd,

De tv heeft geen audio uitgang, behalve voor de koptelefoon.
Je kan wel je ps3 composiet aansluiten op je tv (rood/wit en gele tulp).
Die kabel zit bij je ps3 als het goed is.
De audio van je tv naar je versterker kan je dan via de overgebleven scartaansluiting van je tv gebruiken. Zo haal je alle geluidsbronnen via de tv naar je versterker toe.
Succes

De tv heeft geen audio uitgang, behalve voor de koptelefoon.
Je kan wel je ps3 composiet aansluiten op je tv (rood/wit en gele tulp).
Die kabel zit bij je ps3 als het goed is.
De audio van je tv naar je versterker kan je dan via de overgebleven scartaansluiting van je tv gebruiken. Zo haal je alle geluidsbronnen via de tv naar je versterker toe.
Succes

Ik hoop dat ik je goed begreep, ik heb het volgende geprobeerd:

De 3 kabeltjes van de ps3 (rood, wit en geel) uit de scart gehaald en deze op de juiste manier in de tv gedaan. Er kwam dus 1 scart opening in de tv vrij.
De stekkertjes van de versterker (rood, wit) heb ik in de scart gestopt (waarbij de gele opening dus leeg bleef) en deze scart weer in de tv.

Als dit je bedoeling was, het hielp niet helaas...

Waarschijnlijk is dat scartblokje met de tulpaansluitingen alleen voor audio en video in en niet voor vanuit je scart. Zit er een schakelaartje op om dit om te zetten?
Kijk anders een bij een audiozaak. Ze kosten slechts een paar euro.
Ps je moet op de tv wel de scartaansluiting pakken die ook een uitgang heeft.
Bidirectioneel zoals dat heet.
Nogmaals succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan