nieuwe tv voor gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Mijn tv van 719 euro is zojuist ontploft na drie jaar al en *** Samsung vraagt een belachelijk reparatiebedrag. Dus ze kunnen de ***** krijgen.

Ik zoek nu een tv die hopelijk wel langer dan drie jaar mee gaat.

Eisen:
55" of groter
3D (passief of actief maakt me niet veel uit)
4K is leuk maar geen must
Alle merken mogen, behalve een bepaalde die je zelf wel kan raden.

Ik zat zelf een beetje tussen de 900 en 1400 euro te kijken. Ook echt absoluut NIET duurder, ik merk namelijk op dit forum dat mensen altijd net een paar eurootjes boven iemands budget gaan zitten :P Ik heb juist liever wat eronder.. Het liefst rond de 1150 zodat ik 'm over een maand kan halen, en niet nog twee maanden zonder tv hoef te zitten (deze maand zit ik toch de helft van de tijd op kazerne dus maakt niet veel uit).

Ik ga er vooral mee gamen en af en toe blu ray(3D) films mee kijken en dat is het. Smart tv boeit me niet echt maar dat zal er meestal toch wel bijzitten.

Ik zie wel hoe duurder de tv, hoe hoger de beeldfrequentie maar ik weet niet echt of dat wat uitmaakt.

Ik zit zelf ook goed te zoeken, maar is het leukst om van mensen wat tips en misschien zelfs ervaringen te horen.

Wat vind je belangrijker aan een tv: contrast(PVA/MVA) of kijkhoeken(IPS/PLS)?
Vind je het belangrijk dat de kleuren realistisch zijn (mogelijkheid voor goede ISF kalibratie/ISF modus/THX modus)?
Vind je de geluidskwaliteit van de tv ook belangrijk?

Beste,
heb je vraag verplaatst naar de tv afdeling.

Een hoog contrast ratio en realistische kleuren zijn belangrijk voor mij. Kijkhoek niet, en geluid ook niet (al komt er helemaal geen geluid uit, als het beeld maar goed is).

Hallo

"Mijn tv van 719 euro is zojuist ontploft na drie jaar al en *** Samsung vraagt een belachelijk reparatiebedrag. Dus ze kunnen de ***** krijgen. "

Meest voorkomend defekt met "ontploft" als summier defekt symptoom is de voeding ....

Defekte condensatoren in de voeding is meestal de hoofdoorzaak.

Kijk eens hier .... , en zoek zelf eens met het korrekte , door u jammerlijk genoeg niet vermelde typenr....

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...70.l1313&_nkw=samsung+tv+powersupply&_sacat=0

Een lokale t.v. winkel met eigen herstellingsdienst kan deze uiteraard ook herstellen.

Hopelijk heb jij , of iemand die ooit dit topic leest , iets aan deze info....

peter

Bedankt voor je tip peter. Zo te zien is het niet heel duur en het proberen zeker waard. Hopelijk werkt dit, dat scheelt me een hele hoop geld.
Mijn tv is trouwens de samsung ps51d550. Als je nog een tip hebt over welk onderdeel ik exact moet kopen hoor ik het nog wel. Maar anders kom ik er ook vast wel uit.

Laatst bewerkt:
Hallo

"samsung ps51d550" is blijkbaar een plasma scherm ???

Mocht dit kloppen .... de meeste "plasmapanelen" leven slechts 5 a 7 jaar , afhangkelijk van de uren dat deze hebben gespeeld.

Net opgezocht .... , en is dus jammerlijk genoeg een plasmascherm.

Leg dit scherm ---> NOOIT <--- horizontaal , dient dus altijd vertikaal (recht) te blijven.

Mocht deze ooit wel horizontaal worden geplaatst , is er zeer grote kans dat het plasmascherm defekt geraakt.

"Als je nog een tip hebt over welk onderdeel ik exact moet kopen hoor ik het nog wel"

Dit is niet evident ... heb dit toestel niet onderhanden.

De voeding dient te worden gecontroleerd op defekte condensatoren , zekeringen , transistors , etc ....

Als je dit toestel opend , zul je zo goed als zeker visuele sporen zien van defekte onderdelen.

De printplaat die zich in het midden bevindt is de voeding , die momenteel de hoofdverdachte is ...

Let op !!!! in een dergelijk toestel zijn levensgevaarlijke (dodelijke) voedingsspanningen aanwezig.

Mocht je in het achterhoofd hebben om eventueel eerst eens een offerte te laten maken door een deftige lokale tv. technieker.

Dit toestel niet openen ....

Persoonlijk heb ik ook niet graag dat men al eens heeft "gekeken" ... meestal is de extra veroorzaakte nutteloze schade meer werk dan het originele defekt.

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan