Nieuwe update office oga (problemen!!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapattack

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hallo,

Sinds die nieuwe windows update (KB989410), een oga update, heb ik niks dan problemen gehad met mijn office terwijl hij volledig legitiem is. Nu krijg ik de hele tijd bovenaan mijn scherm een kadertje dat zegt dat mijn office niet legaal is terwijl HIJ HET WEL ZEGT wanneer ik op dat kadertje klik! Dus dat zegt dan: validatie geslaagd. Maar toch blijft het irritante kadertje staan (zie bijlage!!!). Is er een manier waarmee ik dat wegkrijg zonder opnieuw te moeten installeren?

Bijlagen

• oga.jpg
    oga.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 267
Hallo,

Sinds die nieuwe windows update (KB989410), een oga update, heb ik niks dan problemen gehad met mijn office terwijl hij volledig legitiem is. Nu krijg ik de hele tijd bovenaan mijn scherm een kadertje dat zegt dat mijn office niet legaal is terwijl HIJ HET WEL ZEGT wanneer ik op dat kadertje klik! Dus dat zegt dan: validatie geslaagd. Maar toch blijft het irritante kadertje staan (zie bijlage!!!). Is er een manier waarmee ik dat wegkrijg zonder opnieuw te moeten installeren?

Hier de oplossing voor je probleem:

melding dat je office niet legitiem is?
>druk op start > zoeken
>zoek onder je Windows schijf (meestal de C)
>onder zoeken geef je "oga" in.
>dan vind je ogalegit.dll , OGACheckControl.dll , OGAAddin.dll
>verwijder deze bestanden
>let op zet deze bestanden voorlopig in je prullenbak voor het geval er iets moest misgaan
>je herstart je pc
>open word, excel of dergelijke

nu zou het definitief moeten gedaan zijn.

hetgeen mogelijk wel zal gebeuren is bij de volgende update van windows dat deze oga dll's er weer zullen bijzitten.
Dus als er updates zijn aangepast kiezen i.p.v. automatisch vink de validation tool uit. Vervolgens "volgende/installeren" klikken en zeggen dat je geen kennisgevingen meer wilt krijgen van deze update.

opgelost?

als je anders problemen hebt voor het verwijderen van de witregel of wijzigen van het standaartlettertype vraag je et maar.

Update Office Genuine Advantage

De oplossing is heel simpel. Het gaat hier om een invoegtoepassing die is geïnstalleerd door Windows Update en die moet je uitschakelen.

Ga naar C:/windows/system32

Zoek het bestand : OGAAddin.dll

Verander 1 letter in deze bestandsnaam (bijvoorbeeld de "i" verander je in een k)
en windows zal deze invoegtoepassing niet meer herkennen en laden.

Ik heb hetzelfde gedaan en de vervelende "ster" was onmiddellijk verdwenen en alle Office toepassingen werken gewoon naar behoren zonder vervelende notificaties :thumb:

Ik had het zelfde probleem en de berichten van OGA werden steeds dringender van toon met nog maar een paar dagen te gaan (countdown) naar waarschijnlijk een nog groter probleem.

De oplossing van Wiggies hierboven werkt en ik krijg nu geen meldingen meer.
Super.....:thumb:

Bedankt,
Hubertus.

Hoi Hoi, Ben erg blij dat ik in ieder geval 1 persoon van zijn probleem heb af kunnen helpen :thumb: Greetzzzz

:thumb:prachtig man, ook hier weer een persoon gelukkig gemaakt. BEDANKT..:thumb:

De oplossing is heel simpel. Het gaat hier om een invoegtoepassing die is geïnstalleerd door Windows Update en die moet je uitschakelen.

Ga naar C:/windows/system32

Zoek het bestand : OGAAddin.dll

Verander 1 letter in deze bestandsnaam (bijvoorbeeld de "i" verander je in een k)
en windows zal deze invoegtoepassing niet meer herkennen en laden.

Ik heb hetzelfde gedaan en de vervelende "ster" was onmiddellijk verdwenen en alle Office toepassingen werken gewoon naar behoren zonder vervelende notificaties :thumb:

dus alleen ogaaddin.dll en niet die andere?

Alleen dit bestand even veranderen. Da's voldoende. Ik heb daarna nooit geen problemen meer gehad. Ook de updates van Office ontvang ik nog steeds!

Heb ik ooit eens veranderd, en inderdaad NOOIT meer enig probleem ondervonden.
Bedankt .
Staat ook al HEEL LANG als opgelost hoor.

@ wiggies is geweldig

Nadat ik mijn PC geformatteerd had en mijn alweer antieke Office er weer opgezet had,
kreeg ik ook de melding: Geen legitieme versie. Na jouw advies opgevolgd te hebben kan ik niet andes zeggen dan "je ben geweldig goed in het helpen" Melding weg en alles OK. Veel dankjewels hier voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan