Nieuwe Update ZoneAlarm Free

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Versie: 6.5.731.000

Nadat er veel problemen zijn geweest met de installatie van ZoneAlarm Free recentelijk, heb ik deze versie zonder problemen kunnen installeren. Hopelijk ook bij Jullie,

Succes.

Tips om deze versie te installeren:

* Verwijder Oude ZoneAlarm versie volgens het advies van Guus abc:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=15630&highlight=ZoneAlarm

* Download ZoneAlarm 6.5.731.000 (Tip: Download Z.A met Internet Explorer):
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

PS: 98/98SE/Me Customer: http://www.zonelabs.com/store/support/win98MEusers.jsp

Laatst bewerkt:
Helpt bij mij geen donder want ik krijg nog steeds deze medling;

Raymond Bos zei:
Helpt bij mij geen donder want ik krijg nog steeds deze medling;

is dat geen kwestie van voordat je gaat installeren zone alarm uit te schakelen

Heel Zone Alarm staat er niet eens meer op.
Verwijderd volgens de aanwijzingen van GuusABC.

ZoneAlarm Pro zpy.dll

Ik zit ook al 'n hele tijd te knoeien met ZoneAén ik heb uitgebreid contact gehad met 'Technical Service'. Tot nog toe heeft dat niets uitgehaald. De hyperlink van I Slaats is door ZoneAlarm beëindigd. Trouwens, ik heb XP. Ik heb keurig de oude versie ZoneAlarm Pro verwijderd, maar de nieuwe installeren: ho maar! Zelfs de bijgeleverde backup-cd wil niet starten!! Steeds maar vsmon.exe dat zpy.dll niet kan vinden. Hoe ik hieruit?

Steeds maar vsmon.exe dat zpy.dll niet kan vinden. Hoe ik hieruit?
Zorg dat je voor alles wat hierna beschreven wordt als administrator of gebruiker met alle rechten bent ingelogd.
Probeer om te beginnen het volgende: download zpy.zip hier. Pak het bestand uit, plaats zpy.dll in de map C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\ en start opnieuw op. Werkt ZA nog niet goed, probeer dan dit:
Verwijder zpy.dll eerst weer uit C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\ en voer dan deze methode uit. Dit verwijdert ZA nagenoeg volledig van de pc en is in de meeste gevallen voldoende om een probleemloze nieuwe installatie uit te voeren. Installeer ZA Pro hierna dus opnieuw en kijk of het nu goed werkt. Is dat nog steeds niet het geval, voer die verwijderingsmethode dan nogmaals uit, maar haal daarna ook de laatste ZA-sleutels uit het register:

Ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit of regedit32 en klik OK.
Selecteer HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM en klik op Bewerken > Zoeken.
Typ VSDATANT en klik op Nu zoeken.
Alle sleutels met die naam of waarin die naam voorkomt*) moeten nu verwijderd worden.
Ze verschijnen één voor één in het linker venster.
Klik met je rechter muisknop op de sleutel die als eerste gevonden wordt en kies Machtigingen.
Vink onder Toestaan zowel Volledig beheer als Lezen aan.
Onder Weigeren mag niets aangevinkt staan.
Klik op OK en verwijder de sleutel.
Druk dan op F3. Het register wordt nu verder doorzocht.
Herhaal het voorgaande voor elke gevonden sleutel tot het register volledig doorzocht is.
Selecteer vervolgens weer HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM en klik op Bewerken > Zoeken.
Typ nu VSMON en doe hiermee hetzelfde als met VSDATANT.

Start hierna opnieuw op en installeer ZA Pro.

*) Bijvoorbeeld LEGACY_VSDATANT

NB: Voordat je wijzigingen in het register aanbrengt, is het verstandig een herstelpunt te maken of een backup van het register op te slaan. Om het laatste te doen, selecteer je in het linker venster van de registereditor Deze computer en vervolgens klik je op Bestand > Exporteren. Mocht je iets verkeerd doen, dan importeer je het bestand weer, waardoor de oude situatie hersteld wordt.

Laatst bewerkt:
ZoneAlarm

Bedankt Guus abc!
Ik ben niet zo'n geweldige computeraar (ik tik nog steeds met 2 vingers, bijv.), maar inmiddels heb ik - eindelijk - hulp gekregen van Technical Support, nádat ik ze verzocht had 'ns op hun éigen forum te kijken naar vsmon.exe en dat dll-file, en er ook eens op te googelen. Want daar kom je wat problemen daarover tegen!
Okay, zij mailden me om in de Safe Mode te gaan werken, en daar van alles te verwijderen, om daarna 't programma opnieuw te downloaden. En 't werkte. 't Gekste is nog, dat ik niet eens m'n license-key moest invullen (heb ik wel trouwens). Nou ja: 't werkt, en daar gaat 't maar om.
Jou bedank ik heel erg voor je moeite! :thumb: !!

Laatst bewerkt:
Windows XP draait bij mij zo stabiel dat ik in geen eeuwen in safe mode heb hoeven starten......ik ben dus vergeten welke toetst ik moet indrukken tijdens opstarten. Iemand?

Verder moet ik zeggen dat ik het heel erg vreemd vind dat een bekend bedrijf als ZoneAlarm een fout als het niet kunnen afsluiten van XP na meer dan een jaar (want toen had ik ook al eens ZA geprobeerd en toen kon ik Win XP ook al niet afsluiten) nog niet heeft opgelost.

Ook vreemd vind ik dat het zo moeilijk wordt gemaakt om dat programma te uninstallen. Die procedure is toch niet normaal meer?

Thoughts?

Zo lukt het altijd;

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.

Verder is het bij mij F8......

heb hier de laatste update geinstaleerd. Echter bij het opstarten van de laptop komt steeds het grote zoneallarm menu naar voren. hoe krijg ik dit standaard in de achtergrond?

Kijk eens of ZA ook onder: Start->Programma's->Opstarten, staat.

Je kunt je idd afvragen of dat nog als 'sticky' moet staan. :p

Topic is van lijm ontdaan en tevens gesloten.

@Waar,

Graag een eigen topic openen over je probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan