Nieuwe USB apparaten werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AsusK53S

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2014
Goedemiddag,

Ik zit sinds kort met een probleem bij mijn laptop.
Ik had een nieuwe muis gekocht (ISY, huismerk mediamarkt). Toen ik deze wilde uitproberen deed hij het niet. Ik dacht eerst dat het aan de muis lag maar dat was het niet. De muis werkte wel op een andere laptop. Hierna niets meer aan gedaan.
Een paar dagen later probeerde ik een nieuwe USB stick (Kingston) te installeren. Ook hiervan wilde mijn laptop de drivers niet installeren.
Het gekke is dat mijn oude muis, en harde schijf die al een keer eerder zijn ingeplugd wel werken.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Alle USB poorten geprobeerd.
- Stroom van de laptop afgehaald, alle USB apparaten eruit, batterij eruit, laten staan en weer inschakelen.
- In apparaat beheer, alle USB ''installaties ondergedaan maken''. Dit lukte niet, sommige zijn schijnbaar nodig voor het opstarten(krijg hiervan een melding), of ze worden gewoon niet uit de lijst verwijdert als erop gedrukt is.
- Firewall uitgezet en nieuw USB apparaat geprobeerd.
- Bestandstype INFCACHE.1 verwijdert, en opnieuw opgestart. Niet gelukt dus bestand er weer op gezet.
- USBDevieuw gedownload en vanuit daar geprobeerd USB installaties te verwijderen, dit lukte echter ook niet, ze verdwijnen niet uit de lijst.
- MicrosoftFixitDevices geprobeerd.
- Windows update automatisch en is up-to-date.
- CCleaner gedraaid.
- Systeemherstel naar een paar weken terug gezet.

Volgens mij was het dit wel zo'n beetje, dit is wat ik van de meeste forums af heb weten te halen. Maar niets heeft helaas geholpen.

Hebben jullie misschien nog een enig idee wat ik hier nog aan kan doen?

Mijn Laptop:

Asus Notebook K53SJ, K53SV Series
Windows 7 Home Premium
Service pack 1
Intel Core i7-2630QM CPU @ 2.00GHZ
4,00 GB RAM
64 bitbesturingssysteem

ALS het je niet lukt via een goede driver finder ( zoals bijv. Driver Easy - het beste is ook ! ) juiste en complete Universal Bus controllers drivers ( kijk apparaatbeheer ! ) vinden, dan is het geen beste oplossing voor, .... dan de laptop naar de service toe brengen :(

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Ik heb alle USB drivers die in het lijstje stonden geïnstalleerd. Helaas werkt dit ook niet. Ben bang dat ik hem weg moet brengen.

Hallo

"Het gekke is dat mijn oude muis, en harde schijf die al een keer eerder zijn ingeplugd wel werken."

Dit laat uitschijnen dat er toch "slechts" ergens een softwareprobleem is.... , en niet een hardware defekt ...

Persoonlijk zou ik windows opnieuw installeren op deze p.c.

Zo goed als zeker is er een recoverymethode voorzien (fabrieksinstellingen o.i.d.) wat nog eenvoudiger is ...

Volkomen overbodig om te vermelden .... stel uw data eerst veilig.

"Ik heb alle USB drivers die in het lijstje stonden geïnstalleerd. Helaas werkt dit ook niet. Ben bang dat ik hem weg moet brengen."

Stel dat deze laptop nog in garantie mocht zijn , dan zal de fabrikant ook eerst vragen om deze terug fabrieksstand te zetten.

Peter

Beste forumgebruikers,

Ik heb het kunnen oplossen.
Ik heb een oud register bestand, wat CCleaner had verwijderd bij de eerste keer uitvoeren, weer terug gezet. Mijn laptop opnieuw opgestart, en hierna wilde deze mijn nieuwe USB apparatuur weer installeren. Blijkbaar had CCleaner een bestand verwijderd waardoor de drivers niet meer werden geinstalleerd :S

Erg bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan