Nieuwe vensters zijn klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

blokwind

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds ik een site bezocht heb met waarschijnlijk een of ander fout script, openen alle nieuwe vensters van de IE in een kleiner formaat dan het beeldscherm. Ik kan ze stuk voor stuk handmatig weer goed zetten en dan is het probleem opgelost. Is dit ook via een eenmalige instelling goed te zetten? De machine(XP sp2) is virus en spyware vrij.

Dank en groet,

Marcel

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Dank je Tanja! Ik heb wel eens tot venster 15 handmatig de boel weer goed gezet, deze is veeeel beter!
Fijne dag,
Marcel

Geplaatst door Tanja1968
In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen.
Probleem is dat het venster dan nog steeds niet echt maximaal opent, maar op de door jou ingestelde grootte.
Om ELK venster maximaal te openen kun je IE New Window Maximizer gebruiken.
Het is een klein programmaatje dat in de achtergrond draait en alle vensters van IE (en desgewenst ook die van Outlook Express) altijd op maximale grootte opent.
Het programmaatje gebruikt nauwelijks systeemvermogen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Dat zal dan net zoiets zijn als autosizer. Die gebruik ik zelf ook. Daar kun je ook opgeven welke programma's maximaal geopend moeten worden.

Maar niet iedereen is gecharmeerd van allerlei extra programma's die geinstalleerd moeten worden, vandaar dat ik die andere oplossing gaf.

http://www.southbaypc.com/AutoSizer/

"Probleem is dat het venster dan nog steeds niet echt maximaal opent, maar op de door jou ingestelde grootte."

Als je dat naar volle schermgrootte sleept wel hoor. Voor je emailprogramma is dat truukje niet nodig, die blijft in de grootte staan zoals je dat hebt gesleept bij het afsluiten.

@ Tanja. Bedankt voor je tip. Die Autosizer ga ik ook eens proberen. Lijkt me wel makkelijk om ook allerlei andere programma's maximaal te laten openen.
Dat mensen liever niet allerlei extra dingen willen installeren snap ik wel (ik installeer ook alleen wat ik nodig heb), maar deze tooltjes zijn zo klein (Autosizer 200 kB en IE NWM 500 kB) en gebruiken zo weinig systeemvermogen dat er eigenlijk geen reden is om ze niet te gebruiken.

@ Gezina. Misschien is het een beetje muggenziften, maar een venster dat je naar volle schermgrootte sleept is nog steeds niet gemaximaliseerd; dat is een venster pas als je het niet meer kunt maximaliseren met het middelste knopje rechts boven.. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Nee, we gaan niet mugge(n)ziften :), maar ik doe dit al zo sinds ik dat antwoord van Ton kreeg, bijna 4 jr geleden. Maar er leiden vele wegen naar Rome, in dit geval een treurige. :(

IE New Window Maximizer is helemaal top!

Maar laten functie toets F11 niet vergeten, dan is je scherm pas echt maximaal, nog een keer F11 en je bent weer terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan