Nieuwe VGA kaart geen geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

west8801

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Hallo ik ben hierzow nieuwe en heb een probleem:(

oke ik heb gisteren een nieuwe voeding en VGA kaart gekocht ( Ati x1950xtx ASUS )

ik plaats me onderdelen en start me pc krijg eerst een fout van ati ofzow want me oude videokaart was een x1300

verwijder me oude drivers van ATI en installeer me asus cd (alles heel de pack ) herstart me pc en ik wil me nieuwe videokaart uit testen dus start cod2 en ik merk dat ik geen geluid heb :(

en heb natuurlijk me audio drivers geinstalleerd 10x :o van me moederbord cd en van ASUS website gedownload

het ligt niet aan me headset of speakers.

Ik heb vrienden gevraagt wat ik moet doen heb verschillende tips gekregen maar niks lukte dus ik herstart windows maar ben net klaar met install heb nog geen geluid .

Moederbord : A8N5X ASUS

heb geen audio kaart ofzow gwn van moederbord.

Hier me systeembeheer http://i41.photobucket.com/albums/e259/westafbeeldingen/afbeelding.jpg

Welkom op Helpmij!
De AI Audio 8 kanaals zie ik niet echt staan.
Download Everset en kijk bij Multimedia, eerst Windows Audio, dan PCI/PnP Audio.
Vertel wat daar vermeld staat.

Laatst bewerkt:
Er zit een onboard Realtec ALC850, AC97 codec chip op, kijk maar eens op de cd van Asus.

Installeer eerst eens de chipsetdrivers, reboot, en dan de Realtec XP drivers, voor de 32 bit versie.

ik heb het geprobeerd Nvidia chipset install cd herstart install realtek op moederbord cd herstart me pc duurde beetje langer om windows te starten maar hij starte wel:thumb:

maar nog geen geluid :(

Heb je wel het configuratiescherm, van die geluidskaart?, de pictogram van Realtek in de launch bar, dubbelklikken.

Misschien dat daar de instellingen niet goed staan.

Toen ik me 1950 niet had kreeg ik altijd bij configuratiescherm een soort geluid panel ofzo maar nu komt die niet :eek:

sinds ik deze nieuwe voeding en videokaart heb werkt me geluid niet.

Voeding: CoolerMaster 550Watt

VGA kaart : ASUS X1950XTX

Paar vrienden zegen enige optie is een geluid kaart kopen maar me geluid op me moederbord is tog niet kapot ?

Kijk eens opnieuw met Everest wat er nu staat bij Windows Audio en PCI/PnP Audio.

Is de bios misschien gerest, en staat de geluidskaart in die bios op disabled?

Dan ben ik toch bang dat inderdaad de hardware defect is.
Ik weet in ieder geval geen oplossingen meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan