Nieuwe Video Kaart, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nortonator

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Ik wil graag een nieuwe videokaart en heb en bugdet van €150-€180.
Ik wil een video kaart waar ik (bijna) alle spellen mee kan spelen.
(Ik heb dus echt geen verstand van videokaarten.)

Videokaart op dit moment:
wi32bm.jpg

Is dit een slechte of redelijke videokaart?

Ikzelf dacht namelijk aan deze videokaart: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343813

Laatst bewerkt:
Maar die kaart past helaas helemaal niet in je PC!!

Je hebt een AGP slot en de kaart die je aangeeft is een PCI-e 2 kaart, dat gaat dus niet!

Maar die kaart past helaas helemaal niet in je PC!!

Je hebt een AGP slot en de kaart die je aangeeft is een PCI-e 2 kaart, dat gaat dus niet!

:s?

Dus houd dat in dat ik geen andere videokaart kan hebben of een videokaart met een AGP slot moet zoeken?

Laatst bewerkt:
Een PCI slot is iets ANDERS dan een PCI-e slot, je moet echt AGP hebben.

AGP kaarten zijn verhoudingsgewijs iets goedkoper omdat ze wat verouderd en minder snel zijn.

Hoe ziet trouwens de rest van je PC er uit, welke processor en hoeveel en welk geheugen?

Een PCI slot is iets ANDERS dan een PCI-e slot, je moet echt AGP hebben.

AGP kaarten zijn verhoudingsgewijs iets goedkoper omdat ze wat verouderd en minder snel zijn.

Hoe ziet trouwens de rest van je PC er uit, welke processor en hoeveel en welk geheugen?

25ps4ra.jpg

Heeft die video kaart die je mij aanrade vertexshader 3.0 of hoger?

Laatst bewerkt:
ik zeg nog niet dat je een nieuwe nodig hebt maar deze kaart heeft wel een goede voeding nodig

kaart heeft stroom nodig om te kunnen werken.
net als dat jij eten moet toch?

om je voeding te kunnen zien zal je even je kast moeten losmaken en daar op de stikker kijken.
merk en wattage.

ik zeg nog niet dat je een nieuwe nodig hebt maar deze kaart heeft wel een goede voeding nodig

kaart heeft stroom nodig om te kunnen werken.
net als dat jij eten moet toch?

om je voeding te kunnen zien zal je even je kast moeten losmaken en daar op de stikker kijken.
merk en wattage.

Bedankt ik heb het net gecontroleerd :P TOTAL OUTUT 180W haha dat word zeker een nieuwe kope xD.

Als ik meer eet presteer ik meer, dus presteert een computer met een betere voeding ook beter?

Zoiezo een nieuwe kopen ;)

dat wordt inderdaad een nieuwe voeding erbij.

maar gezien je budget zouden die kaart en voeding dus moeten lukken.

succes:thumb:

edit:wat bedoel jij dan met beter presteren van je pc?

Laatst bewerkt:
450Watt or greater power supply with 30Amps on 12 volt with 2x4 power connector recommanded.

dit staat bij specs, van de kaart, is wel belangrijk dat je dat dan ook hebt.

450Watt or greater power supply with 30Amps on 12 volt with 2x4 power connector recommanded.

dit staat bij specs, van de kaart, is wel belangrijk dat je dat dan ook hebt.

Ach dikke onzin, 350 Watt van een a-merk is meer dan zat (en is dus ook een stuk goedkoper). A-merken zijn onder andere Cooler Master, Zalman, Chieftec, Antec, Enermax, Seasonic, Tagan etc...

Die 450 Watt zeggen ze alleen omdat er ook b-merk voedingen zijn die slechts een piekvermogen hebben van 450 Watt. Bovendien ligt hier het aantal ampere wat ze kunnen leveren ook lager dan bij a-merken... Afijn ik kan wel een heel ***verhaal ophangen, maar dat zal je worst wezen, het enige wat je moet doen is zorgen dat je er eentje van een a-merk haalt, hoeveel Watt maakt in principe niet zoveel uit, alles vanaf 350 ofzo is dan ruim voldoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan