Nieuwe video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilseyes

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Hallo allemaal ik had een klein vraagje.
( heb knopje zoeken gebruikt maar vind niet het bevrijdende antwoord)

Ik had een probleem met mijn video kaart, al een paar maanden gaf mijn beeldscherm een gele waas aan, ik heb mijn pc in de tussentijd nog eens op de tv aan gesloten en toen gaf die gewoon helder beeld aan, vandaar dat ik dacht dat mijn beeldscherm de k*ote op aan het gaan was.

Maar gisteren wilde ik toch zekerheid hebben, dus ik boven op de pc geprobeerd, en wat blijkt gewoon perfect beeld.
Ik beneden op de pc de video kaart eruit gehaald, drivers verwijderd en hem op de standaard vga aansluiting gestopt en wat blijkt ook perfect beeld.

Ik had een nividia geforce 8300 gs

Nu heb ik me net een nieuwe kaart gekocht, dit maal de nvidia geforce 8400 gs, lekker makkelijk bijna dezelfde kaarten alleen een iets grotere koeling.

Nu komt het.

Eerst had ik de driver van de inboard chip verwijderd, vervolgens stop ik de nieuwe video kaart erin, zet hem aan maar krijg geen beeld, als ik de kaart eruit haal en hem op de standaard steek krijg ik wel weer gewoon beeld.
Ik heb ook geprobeerd de drivers te installeren maar dan geeft die me aan dat die geen geschikte hardware vind.

Wat moet ik nu doen?

met vriendelijke groet
Dennis

stop de kabel eens in de standaard videokaart (op het moederbord) terwijl je de nieuwe kaart er wel in heb zitten. daarna installeer je de drivers, stop je de kabels in de nieuwe kaart en herstart je.

stop de kabel eens in de standaard videokaart (op het moederbord) terwijl je de nieuwe kaart er wel in heb zitten. daarna installeer je de drivers, stop je de kabels in de nieuwe kaart en herstart je.

Hallo, bedankt voor je reactie, Dat heb ik al geprobeerd maar ook dan geeft die aan benodigde hardware ontbreekt, en als ik de pc dan uitzet(in de standaard vga aansluiting) en weer aan zet geeft die me ook geen beeld. Maar als ik de oude de 8300 vervolgens erin stop dan doet die het wel weer gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan