Nieuwe videokaart 150 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonietjehh

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2012
Hallo allemaal,

Wat is de beste videokaart voor 150 euro waarmee ik Saints Row: The Third, en GTA 4 probleemloos kan draaien?

Alvast bedankt!:D

Hallo, ik denk niet dat 150 euro genoeg is om GTA 4 en Saints Row te kunnen spelen.
Als je een goeie video kaart wil zit je al snel tegen de 200 euro aan.

Idd, zal nu een half jaartje geleden zijn dat ik mijn nieuwe videokaart had gehaald en toen (pas) had doen upgraden naar 4gb werkgeheugen.
Videokaart koste 350 euro en ik zit nu toch al lang niet meer bij alles op de hoogste graphics.
Als je je videokaart hiervoor moet omhooghalen, zal dit wss niet het enigste zijn.

we hebben wat meer informatie over je huidige systeem nodig
hoeveel wattage en welk merk is de voeding?
is dit een standaard midtower computer?

voor 150 euro zit je op een HD6870 medium/high is hierbij mogelijk.

nou.. 150 euro.. hd 6870, medium high is inderdaad te doen, maar een geforce gtx 550 of een 560 kun je met goed zoeken ook al voor rond die prijs halen, en die 2 zijn toch echt beter.. Vooral met een 560 (160 euro uit mijn hoofd gemiddelde prijs) kun je gta 4 en saints row 3 makkelijk op high aan. Ik heb nu een gtx 460 768 mb (140 euro huidige prijs) en die draait beide games met het gemak maxed out.. Voor degene die het niet geloven wil ik wel filmpjes maken, waarin ik het laat zien..
Maar goed, het is toch uiteindelijk wat de consument zelf het beste bevalt. Ik kan als verkoper (heb eigen pc bedrijfje) alleen maar advies geven..

Groet van Martijn

de GTX550 en GTX560 zijn allebij zwakker dan een HD6870 bron
de GTX550 is zelfs zwakker dan je GTX460
pas als men voor een GTX560 TI gaat ben je beter uit echter kost die 200 euro en is dus boven budget

verder bewijst je filmpje helemaal niks zonder vergelijking met andere videokaarten op de zelfde resolutie

zet nu al vraag tekens achter je "bedrijfje"

Laatst bewerkt:
Dan geloof je het niet, ja ok, ben nog niet bij kvk, maar dat komt nog. Op dit moment is het voor vrienden en vrienden van vrienden. Ik verdien wat bij doormiddel hiervan, naast mijn baan als brood bakker.
Het komt echter op mij over dat je me gewoon wil lopen dissen, net als in dat andere topic. Ik geef advies op mijn ervaringen, en van benchmarks trek ik me nooit wat aan. Dit omdat ik dat in het verleden wel heb gedaan, maar praktisch altijd op andere ervaringen uitkwam als dat die zogenaamde benchmarks uitwijzen. Ok, het is een richtlijn, maar het hangt er ook allemaal vanaf wat je naast de videokaart in je kast hebt zitten.
Zoals je weet zijn de systeemeisen van programma's gebasseerd op alles wat er in je kast zit.
En bovendien, ik kan aan een 560TI komen voor onder de 150 euro, maar dat is waarschijnlijk omdat mensen mij kennen bij de winkels waar ik kom. Maar goed.
Waar het om gaat is dat ik het echt niet chill vind dat je me zo zit aan te vallen.
Het enige wat ik doe is advies geven op basis van mijn eigen ervaringen. En als de consument of andere mensen andere ervaringen hebben, hoor ik die ook graag.
Maar ga me niet om dit soort dingen lopen aanvallen, dat is nergens voor nodig.
Het enige wat ik doe is mijn ervaringen delen. En dan is het aan de TS wat daar mee te doen. Beetje ***lig om me daarop aan te vallen vind je niet?

Groet van Martijn

Laatst bewerkt:
niet als de ervaring onjuist is de TS wilt geen systeem dat niet goed is afgesteld
benchmarks worden gebaseerd op ervaringen voor 100 duizenden mensen als die constant het zelfde constateren dan kun je er vanuit gaan dat zij gelijk hebben

als je geen kritiek kan hebben dan zit je hier verkeerd dat maakt helpmij nou zo goed
als je goed advies geeft dan hoor je mij niet piepen

er is niks zieligs aan het verbeteren van iemands fouten

Laatst bewerkt:
Daar heb je wel een punt. Ik denk dat ik me iets te snel liet gaan.
Maar dat heeft ook een andere reden, die ik beter maar gelijk kan posten nu.
Ik ben namelijk geboren met een stoornis in het autistisch spectrum en dan de subtak pdd/nos, plus het feit dat ik lichte adhd en add daarbij nog eens heb.
Is geen excuus natuurlijk, en wil het ook absoluut niet daar op gooien dat ik me soms net iets sneller dan anderen aangevallen voel, maar het heeft er wel mee te maken. Maar het is een combo van beide denk ik.
Maar ik ga off topic, dus nu terug naar het onderwerp..
Kijk, benchmarks hebben altijd gelijk, anders waren de programma's daarvoor nooit zo een hit geworden als dat ze nu zijn. Maar wat ik ook zie altijd bij een review, is dat er naast het te testen artikel, ook een bepaalde setup ernaast wordt gedraait.
In het geval van een video kaart die gestest wordt, is dat dus een compleet systeem er naast. En ik denk niet dat 100 duizend mensen een systeem hebben wat nagenoeg hetzelfde is. Dus daarom zeg ik..
Kijk naar de benchmarks, maar ga ook op je eigen ervaringen af.
Want ik weet niet hoe het kan, maar bijvoorbeeld bij batman arkham city. Toen de game net uit was, had ik hem gehaald en kon hem zonder moeite maxed out op dx11 1080p spelen. Daarna naar een forum gegaan omdat ik vast zat, en daar ook mijn ervaringen gedeeld. Ze geloofden me niet, want batman scheen nogal last te hebben van crashes en instabiliteit in dx11 mode. Maar ik had er geen last van. Toen maar een filmpje geupload over hoe en wat, en uiteindelijk zei de TS daar ook dat het een ervaring is van iemand die het spel speelde.
En dat bedoel ik hier ook.. Als koper 1 van de kaart een goede ervaring heeft met die kaart, hoeft het nog niet te betekenen dat koper 2 precies zo'n zelfde goede ervaring heeft. Misschien heeft die wel een hele slechte ervaring met die kaart.
Vandaar dat ik eigenlijk alleen maar vanuit eigen ervaring reageer op topics. Niet alleen hier maar overal.
Heb ik ergens geen ervaring mee, dan hou ik me mond, of leer ik weer iets bij door te lezen wat in het topic staat, en dat op te slaan in me hoofd.
Dus wat ik eigenlijk wil voorstellen is dat we verder geen ruzie ofzo gaan maken, en beide gewoon advies blijven geven zoals we nu doen.
Ok, ik heb iets te fel gereageerd, en bied daarvoor mijn excuses aan.
Maar ik blijf wel bij het feit dat als ik ergens op reageer, het alleen ervaringen zijn die ik zelf heb meegemaakt. Heb ik zoiets niet meegemaakt dan hou ik me mond..
Hoop dat het zo iets duidelijker is..

Groet van Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan