Nieuwe videokaart aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjiro

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Berichten
24
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een nieuwe, betaalbare, videokaart. Het hoeft geen high-end videokaart te zijn wat mij betreft maar wel een videokaart die zonder moeite World of Warcraft kan draaien.

Mijn huidige videokaart heeft daar ook geen problemen mee maar hij (Radeon HD4870) maakt een enorme herrie bij het koelen en daar irriteer ik mij eigenlijk al maanden aan.

Nu kreeg ik een tijd geleden het advies om een MSI HD5770 Hawk te kopen gezien de 'stilte' van die kaart. Dit is voor mij nog steeds een optie, maar wellicht heeft er iemand voor de prijs die je nu betaalt voor de MSI HD5770 nog een ander, stil alternatief.

Ik gebruik overigens een scherm met een 1920*1080 resolutie en heb echt een DVI-aansluiting nodig op de videokaart, anders kan ik mijn scherm niet gebruiken en dat speelt nogal lastig ;).

Nogmaals overzichtelijk.

Stille kaart die een reso van 1920*1080 aan kan en World of Warcraft zonder problemen draait.

Hoop dat iemand mij kan en zou willen helpen met het vinden van een fijne videokaart.

Bij voorbaat dank!

P.S.: Ik ben overigens niet ontevreden over de prestaties van mijn huidige videokaart want die zijn verder prima wat mij betreft. Maar het hoge geluidsniveau is enorm vervelend. Als er een manier is om de herrie te verminderen hoor ik dat natuurlijk ook graag.


Moederbord: ASRock A780GXH/128M
Geheugen: OCZ Titanium Dual Channel Kit - 4GB (DDR2 / 800MHz)
Processor: AMD Phenom II X4 940 / 3GHz
Grafische kaart: MSI R4870-T2D512 (512MB)
 
Laatst bewerkt:
Dat is al een stuk goedkoper inderdaad. Ik ga even rondzoeken of ik hem stiekem niet nog goedkoper kan krijgen (lekker Nederlands) maar deze zet ik bij mijn favorieten.

Gracias!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Excuses voor de dubbelpost maar wilde even laten weten dat ik vanmorgen de Accelero Twin Turbo Pro heb ontvangen en zojuist heb geïnstalleerd op mijn HD4870. Het verschil is werkelijk fantastisch!

Allereerst ben ik verlost van de herrie die de stockfan veroorzaakte en de kaart zelf is zowel idle als in gebruik maar liefst 30 graden koeler.

Had ik die koeler maar eerder aangeschaft. Wat een heldig ding.

Nogmaals bedankt voor het advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan