Nieuwe videokaart, beeld onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickgoeree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Hallo, ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, een nVidia GeForce 8400 GS. De oude videokaart zit on board (nVidia GeForce 6100 nForce 450) en ik heb de nieuwe er gewoon bij in gedaan, net zoals een vriend van me die geen problemen heeft. Ik heb de oude driver gedeïnstalleerd en de nieuwste van internet gedownload en geinstalleerd. Nu heb ik een onscherp beeld. De computer geeft aan dat ie op 75 hz staat bij 1280 x 1024, waar ie voorheen zonder problemen ook op stond. Maar hij staat op 60 hz, dat heeft die vriend gecheckt met een programma. Ik dacht eerst dat het aan de nieuwe videokaart lag dus ik haalde hem eruit. Nog steeds hetzelfde... Windows opnieuw geïnstalleerd, nog steeds hetzelfde. Ik heb alles gecheckt en alles is goed aangesloten. Ik heb geen idee wat het probleem is. Kan iemand mij helpen??

Waar heb je het beeldscherm op aangesloten? Want dat lblijkt niet uit je verhaal. Toch wel rechtstreeks op de nieuwe kaart?

Kun je er geen foto;s van maken ?:)
Probeer eens paar keer het Auto Adjust Knopje op je beeldscherm, dit wil soms helpen.

Hallo,

Ik ben de kameraad van rickgoeree,
Ik hoop dat ik nog iets meer informatie kan verstrekken.
Op het moment dat we de nieuwe 8400GS binnen hebben gekregen, hebben we de huidige drivers ge-deinstalleerd. Daarna hebben we de computer afgesloten, nieuwe kaart( de 8400gs natuurlijk ^^ ) er correct ingezet. Toen hebben we zijn HP lcd scherm erop aangesloten op de blauwe vga ingang van de kaart.
Computer opgestart > nieuwste drivers via de nvidia site zelf geinstalleerd.
Toen gereboot en wat blijkt dat de schaduwen niet kloppen, bijv de schaduw van de cursor zelf is scheef en als je op firefox wilt surfen klopt de cursor die verschijnt als je aan het typen bent ook niet. Toen hebben we nog geprobeerd de nieuwe kaart eruit te halen > drivers weer uninstallen, weer aansluiten op de oude onboard kaart, drivers installeren, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, ook niet na een complete reinstall van windows zelf.

Hopelijk heb ik zo wat meer informatie voor de mensen die mijn kameraad kunnen helpen.

mvg,

rev0

Eventueel zou je ook nog een oudere versie van de driver kunnen proberen.

Is 1280 x 1024 de native resolutie van dat scherm?
Een LCD geeft alleen optimaal beeld op de hoogste resolutie waarvoor die ontworpen is.
Ga je daar van af wijken dan wordt je beeld slechter.

Het is een LCD-scherm en ja, de native resolutie is 1280 x 1024 pixels. Ik heb al een oude driver geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan