Hallo,
Ik heb een 6 jaar oude pc die ik dacht even een update-tje te geven.
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht. Een GeForce 6800 AGP 8x.
De oude videokaart een FX5600 voldeed altijd prima.
Nu is het probleem dat met de oude videokaart de pc opstart en ik vanaf de geheugentest totaan het afsluiten van windows beeld heb.
Als ik de nieuwe videokaart erin steek (en de voeding aansluit) gebeurd er helemaal niets. De pc begint wel te werken alleen krijg ik geen piepje zoals normaal bij het opstarten. De pc blijft wel doordraaien maar geen beeld.
Nu heb ik het forum al doorzocht, en lijkt dit probleem erg op dat van d0mzy.
Ik kan alleen niet de nieuwe drivers installeren, dan zegt de pc dat er geen hardware voor is. De oude heb ik alwel verwijderd dus dit moet geen probleem zijn.
Ook heb ik geprobeerd de BIOS te resetten, dit had ook geen effect, in de BIOS handmatig het geheugen van de videokaart aanpassen heeft ook geen zin.
Ik werk met windows XP en mijn pc specs zijn:
moederboard: asus a7n8x (deze kan AGP8x aan volgens de gegevens op internet)
processor: amd athlon xp 2166mhz
voeding van 350 watt (misschien te min, maar zou het toch moeten doen)
geheugen: 1gb
en genoeg harde schijf ruimte.
Wie oh wie kan mij helpen..
Thanx allready.
Ik heb een 6 jaar oude pc die ik dacht even een update-tje te geven.
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht. Een GeForce 6800 AGP 8x.
De oude videokaart een FX5600 voldeed altijd prima.
Nu is het probleem dat met de oude videokaart de pc opstart en ik vanaf de geheugentest totaan het afsluiten van windows beeld heb.
Als ik de nieuwe videokaart erin steek (en de voeding aansluit) gebeurd er helemaal niets. De pc begint wel te werken alleen krijg ik geen piepje zoals normaal bij het opstarten. De pc blijft wel doordraaien maar geen beeld.
Nu heb ik het forum al doorzocht, en lijkt dit probleem erg op dat van d0mzy.
Ik kan alleen niet de nieuwe drivers installeren, dan zegt de pc dat er geen hardware voor is. De oude heb ik alwel verwijderd dus dit moet geen probleem zijn.
Ook heb ik geprobeerd de BIOS te resetten, dit had ook geen effect, in de BIOS handmatig het geheugen van de videokaart aanpassen heeft ook geen zin.
Ik werk met windows XP en mijn pc specs zijn:
moederboard: asus a7n8x (deze kan AGP8x aan volgens de gegevens op internet)
processor: amd athlon xp 2166mhz
voeding van 350 watt (misschien te min, maar zou het toch moeten doen)
geheugen: 1gb
en genoeg harde schijf ruimte.
Wie oh wie kan mij helpen..
Thanx allready.
Laatst bewerkt: