Nieuwe videokaart compatible met PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo!

Ik wil een nieuwe video kaart aanschaffen voor mijn computer. Ik weet alleen niet zeker of mijn computer de kaart die ik wil aanschaffen aan kan..

Relevante specificaties pc:

AMD Athlon XP 3000+ (Processor)
Gigabyte K8NF-9 (Moederbord)
1GB DDR RAM geheugen
Geforce 6600 256mb

Ik wil graag deze videokaart: MSI R4670-MD1G

Deze kaart heeft echter 1GB geheugen, mijn pc ook. Ik heb ooit ergens gehoord dat je systeem minimaal 2 keer zoveel geheugen moet hebben als de videokaart, is dat waar? Naast dat vraagstuk vraag ik mij af of mijn pc niet te oud is voor deze kaart, kan mijn moederbord hem aan? En wordt de performance van mijn pc merkbaar beter als ik er 1GB RAM geheugen bij in hang?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Hylke

Ik denk dat je een Athlon 64 3000 hebt, ipv athlon XP. De 64 is beter...
De videokaart gaat wel werken, maar je processor is wel wat traag om deze kaart goed te kunnen gebruiken. Dus tja, beslissing moet je zelf nemen.

Je hebt helemaal gelijk,

het is zelfs een 3800+ zie ik. Dat krijg je ervan als je dingen uit je hoofd probeert te doen he :P. Maar de 3800+ is weer een behoorlijk stukje sneller, kan deze die videokaart beter aan denk je?

Dat scheelt inderdaad een stuk. Dan kan je het nog wel even redden. Verwacht natuurlijk geen wonderen, maar de nieuwe videokaart zorgt zeker voor verbetering.

welkevideokaart?

Hallo

Ik wil ook een nieuwe video kaart aanschaffen voor mijn computer. kunnen jullie me misschien adviseren welke ik zou moeten kopen om gta 4 aan te kunnen(niet al te duur a.u.b:)

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan