nieuwe videokaart gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten132123

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
er is laatst een pc bij mij gecrasht, de hard disk was kapot.
nu heb ik de videokaart uit de gecrashte pc gehaald, en in een nog werkende pc proberen te plaatsen. Ik weet niet of het kan, maar er zat volgens mij geen videokaart in die pc.
dus heb ik de videokaart erin gezet. Maar voorderest kom ik gewoon niet verder.
hoe moet ik hem installeren, ik heb geen idee welk merk het is en welke driver disk erbij hoort.( ik heb er 4 van verschillende videokaarten).

Hoi,

Echt duidelijk ben je niet probeer eens met pc wizard te kijken welke hardware je hebt en meld dit even.

Modag

opnieuw dan maar.
laatst is er bij mij een pc gecrasht, laten we hem pc A noemen.
uit pc A heb ik de videokaart gehaald, en geprobeerd die videokaart in pc B te stoppen.
ik weet niet of het mogelijk is maar volgens mij zat in pc B geen videokaart( de plaats was leeg), en ik heb de kaart uit pc A in pc B gedaan.
nu heb ik de computer opgestart, en wat nu?
de computer geeft geen melding van nieuwe hardware etc.
en als ik mijn beeldscherm in de nieuwe aansluiting op de nieuwe videokaart in pc B doe doet hij het ook niet.
hoe zorg ik ervoor dat die kaart bruikbaar wordt?
Moederbord : PEGATRON CORPORATION NARRA3
Chipset : nVidia 6100V
Processor : AMD Athlon 64 X2 4400+ @ 2300 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Harde Schijf : SAMSUNG (500 GB)
Harde Schijf : WD (500 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH10L SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : TJ5212I YDC525U SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : XOHWNI FG5YNWTQZCT SCSI CdRom Device
Monitor Type : Hewlett Packard Compaq W220q - 22 inches
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
Windows Performance Index : 3.0

Vam Modems => Videokaarten, lijkt me iets toepasselijker ;)

Hoi,

Oke de gegevens zijn van pc b en daar zit als ik het goed begrijp een onboard videokaart Op ( NVIDIA GeForce 6150SE) heb ik dit goed begrepen?
Zo ja welke losse videokaart wil je hier in bouwen?

Modag

Laatst bewerkt:
ik kan geen informatie op de videokaart vinden, welk merk het is etc.
er staat vdata op, ik weet niet zeker of dit het merk is.
de reden dat ik deze videokaart erin wil bouwen is om een kabel op mijn pc aan te sluiten die anders niet mogelijk was om aan te sluiten. ik kan mijn nvidia ook nergens vinden in mijn pc.
volgens mij moet hij bij de beeldscherm aansluiting zitten, maar daar zit alleen een klein doosje van een paard centimeter, dus echt alleen de aansluiting.
en het klopt dat hij van pc B is.

Hoi,

Vdata is geheugen Maar laten we nu bij 1 punt blijven want van dit verhaal begrijp ik ook niet veel van.
Zal aan mij liggen sorry hoor de pc werkt begrijp ik meld even wat pc wizard aangeeft qua hardware wat in de pc zit.
Heb je een digitaal fototoestel dan zou je van de losse kaart een foto kunnen plaatsen.

Modag

Hoi,

Vdata is geheugen Maar laten we nu bij 1 punt blijven want van dit verhaal begrijp ik ook niet veel van.
Zal aan mij liggen sorry hoor de pc werkt begrijp ik meld even wat pc wizard aangeeft qua hardware wat in de pc zit.
Heb je een digitaal fototoestel dan zou je van de losse kaart een foto kunnen plaatsen.

Modag

hardware had ik toch net gedaan?
of niet?
de foto's probeer ik dan morgen te zetten, ik stop er nu mee.
dat post ik morgen de foto's.
ik vindt het wel vreemd dat ik de videokaart niet kan vinden.
en vdata staat op de videokaart van pc A

Hoi,

Ja daar heb je gelijk in dat heb je inderdaad gemeld even vergeten kijk morgen wel naar je eventuele foto.

modag

hier een 5 foto's:

videokaart
videokaart in pc
pc zonder kaart
en nog een aantal
ik heb hem nu weer in mijn pc gedaan.

en ik had hem perongeluk bij modems gezet, omdat ik in mijn geschiedenis new tread had staan, en ik had daar gewoon op geklikt, maar die was in de catogorie modems.

Bijlagen

• Foto761.jpg
    Foto761.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 48
  • Foto758.jpg
    Foto758.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 45
  • Foto770.jpg
    Foto770.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 50
  • Foto766.jpg
    Foto766.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 55
  • Foto762.jpg
    Foto762.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
misschien iemand nog een suggestie?
ik heb de foto's toch niet voor niks gemaakt:(?

:thumb:

Goedemorgen,

Gaat niet werken volgens mij je hebt een agp videokaart en het moederbord heeft een pci-e slot als ik het goed heb.en dat zal niet werken

Modag

Laatst bewerkt:
dat klopt ja, maar hij past wel ,het slot klikt ook.
is er nog een andere manier om een DVI-I vrouwelijk aan te sluiten op mijn pc?
want daarvoor deed ik het allemaal.
ik heb geen tweede beeldscherm aansluiting, dus met zo'n omzetter zou het ook niet lukken

Hoi,

Hier heb je een aantal adapters misschien staat de juiste er wel tussen volgens mij wel.

Modag

is het normaal dat je een vga male hebt als beeldscherm aansluiting?
ik heb daar geen verstand van.

Hoi,

Videokaart is female en de monitor male dit is de normale gang van zake.

Modag

oké ,
dat lijkt me dan een prima oplossing, moet ik echter wel de kabel omsteken, als ik de andere er in wil, aangezien ik maar een beeldscherm aansluiting heb.
,.,

Hoi,

Ik weet niet wat de bedoeling is maar je kan volgens mij ook een splitter er tussen zetten heb je alleen op beide monitoren het zelfde.

Modag

dat is geen probleem, ik hoef ze ook niet te gelijk te kunnen gebruiken, switchen is voldoende.
maar dan krijg je dus je monitor aansluiting----> splitter--->monitor
---->omzetter----> DVI

maar dan moet ik ook nog een splitter gaan kopen, en ik heb voor dit proces al een kabel van 25,= gekocht, en dalijk de omzetter van ong. 10 . en dan wordt het me toch te duur in totaal.:rolleyes:
dus ik ga hem gewoon omsteken;)

Hoi.

Oke, misschien een optie als de beurs weer op pijl is:D:D om een pci-e kaart te kopen.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan