Nieuwe videokaart geeft nu en dan crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Een week of drie geleden heb ik een nieuwe videokaart geïnstalleerd, omdat mijn oude mijn 22-inch beeldscherm niet aankon. Nu heb ik ± om de twee dagen een crash, d.w.z. het beeldscherm bevriest en is met muis noch toetsenbord weer in beweging te krijgen (zodat ik moet heropstarten en werk kwijtraak).
De videokaart is ATI HD 3650. De foutmelding in het systeemlogboek is steeds: bron: ati2mtag, gebeurtenis: 43038. Ik vond wel op internet dat je volgens sommigen het "ATI catalyst control center" moet deïnstalleren... maar omdat ik dat zelf nooit aanzet lijkt het me sterk dat het probleem daar vandaan komt. Verder zou ik nog 'ATI-Software-verwijderprogramma' kunnen deïnstalleren, of 'ATI AVIVO Codecs', of 'ATI Display Driver' – maar zou dat wat opleveren en/of kan het geen kwaad?
Herkent iemand dit probleem?
Alvast bedankt voor je reactie!

PS Ik heb de drivers van de oude videokaart eerst verwijderd (voor ik deze kaart installeerde, met de bijbehorende cd).

Laatst bewerkt:
dat jij het niet start, wil niet zeggen dat de computer dit zelf niet doet.
vaak is het met dit soort programma's, dat ze bij het opstarten van de pc ook opgestart worden. Probeer eens alles te verwijderen, van programma's tot drivers. Begin dan bij het begin door alleen het apparaat aan te sluiten en de driver te installeren. niet de programma's.

Hoi !

Helemaal correct: Je Ati-kaart zonder CCC installeren is vragen om moeilijkheden !

Greetz,

Harry.

Bedankt allebei voor jullie reactie. Maar ik begrijp de combinatie niet, want Falco zegt dat ik alleen drivers moet installeren en geen programma's, en Harry zegt: correct, CCC niet installeren is vragen om moeilijkheden.. CCC is toch een programma?

Hoi !

Met mijn "helemaal correct" liet ik weten het helemaal eens te zijn met @falcojugger.

CCC staat voor: Catalyst Control Centre, en dat heeft je kaart nodig om goed te functioneren.

Greetz,

Harry.

Eerlijk gezegd begreep ik het nog steeds niet, want Falco zegt dat je geen programma's moet installeren en Harry zegt dat je niet zonder het programma CCC kunt maar dat hij het 100% met Falco eens is.

In ieder geval, ik heb toch maar CCC gedeïnstalleerd, de andere drie ATI-dingen heb ik eerst maar zo gelaten.
Ik krijg nu al twee weken geen bevroren schermen meer en heb wel nog keurig de nieuwe resolutie die ik zocht (1680x1050). Maar de foutmeldingen in het systeemlogboek blijven met dezelfde frequentie doorgaan, gemiddeld iets van drie keer per dag (fout 43038, bron ati2mtag). Wat denk je, moet ik me nou nog zorgen maken, of alles er verder maar bij laten?

Ok, bedankt Harry.
Ik zal die van 27-1 eens proberen dan, want mijn videokaart heb ik begin januari gekocht. Ik zet de status van deze vraag op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan