Nieuwe videokaart gewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.

shoarma82

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2016
Hallo allemaal,

In de bijlage mij dxdiag file. Ik zou graag in mijn systeem een nieuwe videokaart plaatsen met minimaal 2gb geheugen. Welke kaart kan ik hebben. Op de voeding staat dat hij maximaal 450 watt geeft.Bekijk bijlage DxDiag.txt

Welkom bij de Helpmij!

Een GTX 960 is zo'n beetje het maximum dat je voeding kan 'bedienen', Klik

Laatst bewerkt:
Het rare is dat ik een gigabyte gv-n950oc-2gd heb gekocht, maar dat deze niet wilde draaien. Waar kan dat dan aan liggen?

Laatst bewerkt:
Da's idd. vreemd, want bij die kaart schrijft Nvidia dat een PSU van 350 genoeg zou moeten zijn. Dit zou slechts nieuws kunnen betekenen voor jouw situatie, want ondanks het feit dat jouw voeding 450 Watt zou kunnen leveren, wil dat nog niet zeggen dat deze op de relevante 'lijnen' ook voortdurend een juiste spanning kan leveren. Welk merk voeding zit er in je machine?

Momenteel zit er een FSP Group Inc FSP450-60EMDN voeding in.

Edit: wellicht niet nodig maar als extra:
Voeding (800x608).jpg

Laatst bewerkt:
Dit zijn nu van die berichten waar je heerlijk verward van kunt raken...........

Zoek Fortron en zoek FSB in de lijstjes................... :shocked:

Gezien. Je wordt er niet vrolijk van. Waarom jouw systeem niet goed overweg kon met die gigabyte is mij nu dus ook even een raadsel.

In ieder geval bedankt voor het meekijken. Iemand anders een idee waarom die videokaart het niet doet/deed?

inderdaad wel de 6 pin pci-e aansluiting aangesloten? Anders een is een 950 zonder extra stekker of een 750 ti ook een optie?

In principe zou je voeding een 950 makkelijk moeten aankunnen.

Hé, kijk nou, een bericht in half sbs....... (Ik had alleen mijn 3D bril niet bij de hand) ;) :D

De 950 heeft toch maar één 6 pins aansluiting? Die heb ik inderdaad aangesloten. Zou het aan de bios kunnen liggen heb ik mij afgevraagd?

ja die heeft maar 1 aansluiting, maar er zijn nieuwere die er geen nodig hebben.

heeft uw moederbord een onboard aansluiting voor video? Het zou ook het mobo zijn die voor problemen zorgt.

@shoarma82 : (bericht 14) ja / nee.
Dat kan alleen maar als in het bios een 'item' is opgenomen waarin een 'onboard' videokaart op enabled of disabled gezet kan worden, m.a.w., áls jij eerst een onboard videokaart had en gebruikte (en dus nooit een losse videokaart hebt gehad) en die optie staat op enabled, dan zou dat kunnen ja. In dat geval zou je de onboard videokaart (graphics) op disabled moeten zetten op het moment dat je een losse videokaart plaatst.

Laatst bewerkt:
raar, meestal zou een moederbord standaard moeten switchen tussen pci-e en onboard video, mischien dan een bios reset doen door de batterij te verwijderen of door een jumper te verplaatsen waar iets van clr_cmos bij staat, meestal naast de batterij.

dan zou ie gewoon naar onboard moeten switchen, maar dan moet shoarma82 wel een onboard video aansluiting hebben ;)

Da's een mogelijkheid, alleen ben ik een uiterst fel tegenstander van een biosreset. Reden? Wij weten niet of de bouwer van de pc bepaalde biostweaks heeft toegepast die dus verloren gaan als het bios gereset wordt. Een probleemhouder zou door een reset van de regen in de drup kunnen komen en mogelijk nog meer problemen erbij krijgen.

Ik schreef het vrij diplomatiek, maar eigenlijk bedoelde ik (bruut gezegd) :

geef nooit een advies tot een biosreset als je niets weet van de desbetreffende biosconfiguratie. Als TS bijvoorbeeld een RAID instelling heeft, gaat zijn systeem op 'dood' na een biosreset.
Als ik al een biosreset advies geef, dan schrijf ik daar tegelijkertijd het advies bij om eerst even van elk biosscherm, inc. onderliggende schermen, met de digitale camera / mobieltje een 'plaatje te schieten', zodat bij problemen, de huidige (fabrieks?) waardes weer kunnen worden hersteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan