Nieuwe videokaart gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

blastof

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo

Ik zoek een nieuwe videokaart, omdat mijn oude videokaart (Ati radeon 1100 express) slecht presteert. Mijn budget ligt rond de 100 euro. Ik wil een videokaart waarmee ik spellen redelijk kan spelen. Bijvoorbeeld Call of duty 4 op low
Mijn specs zijn:
iStart B3050
D-processor 3.33 ghz
moederbord is onbekend maar heb een pci-e 16x poort erin zitten
1,5 gb ram
voeding 300V

Hallo

Ik zoek een nieuwe videokaart, omdat mijn oude videokaart (Ati radeon 1100 express) slecht presteert. Mijn budget ligt rond de 100 euro. Ik wil een videokaart waarmee ik spellen redelijk kan spelen. Bijvoorbeeld Call of duty 4 op low
Mijn specs zijn:
iStart B3050
D-processor 3.33 ghz
moederbord is onbekend maar heb een pci-e 16x poort erin zitten
1,5 gb ram
voeding 300V
Ben je van plan om voornamelijk de toekomstige spellen te spelen? Zo ja, dan denk ik dat een gehele upgrade van je systeem het beste is. Als je de nextgene-spellen wilt spelen dan heb je een goede computer (waaronder een snelle videokaart) nodig. Met alleen een budget van 100 euro kom je niet ver.

Ik raad je sowieso aan om, buiten een nieuwe videokaart, ook een betere voeding te kopen. Denk aan een voeding van 450 -/500 watt. Als je een 8600GT (of een soortgelijke kaart) aanschaft dan bestaat de kans groot dat je videokaart geen voldoende stroom kan krijgen. Je kunt dus best een nieuwe videokaart kopen, maar houd dan ook in je achterhoofd dat dat niet het enige hardware-onderdeel zal zijn dat je moet vervangen.

Laatst bewerkt:
Ik raad je sowieso aan om, buiten een nieuwe videokaart, ook een betere voeding te kopen. Denk aan een voeding van 450 -/500 watt. Als je een 8600GT (of een soortgelijke kaart) aanschaft dan bestaat de kans groot dat je videokaart geen voldoende stroom kan krijgen.

nou, een 8600GT gebruikt niet zoveel stroom hoor. je hebt heus geen monster van een 500 watt voeding nodig voor een 8600, ik heb zelf een dual-core systeem met 2gb werkgeheugen en een 8800GT . en die gebruikt maximaal 298watt onder load. ( heb ik gemeten met apparatuur) dus waarom zou je een 500 watt voeding kopen als je daar de helft niet van gebruikt? tenzij je ook nog de rest wilt vervangen.

Met alleen een budget van 100 euro kom je niet ver.
hier ben ik het overigens wel mee eens ;)

blastof, er is geen mogelijkheid om even door te sparen tot ongeveer 150 euro zodat je een 9600GT kunt nemen. Als je de benchmarks bekijkt zul je zien dat deze nieuwe kaart veel beter presteert dan een 8600GT.
Daar heb je veel meer aan.

blastof, er is geen mogelijkheid om even door te sparen tot ongeveer 150 euro zodat je een 9600GT kunt nemen. Als je de benchmarks bekijkt zul je zien dat deze nieuwe kaart veel beter presteert dan een 8600GT.
Daar heb je veel meer aan.

inderdaad
kijk hier maar eens naar :
http://youtube.com/watch?v=DmdeGifgFpA
en hou in je achterhoofd dat de 8600GT nog een stukje lager uitkomt dan de 3850

Ja, kijkend naar de prestaties zitten de huidige kaarten in deze prijsklasse zo in elkaar. Van mindere naar betere prestaties:

8600GTS - HD3850 - 9600GT - HD3870 - 8800GT.

Uiteraard verschilt dit per bencharks wat, er zijn bijv. benchmarks waar de 9600GT hoger dan de HD3870 eindigt en zelfs bijna de prestatie van een 880GT evenaart.

Ik heb nog wel een 7900GT van Asus liggen voor je..

Als iemand interesse heeft hoor ik het wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan